![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Nya jättefina läckra skapelser till Trainz. Du har förmågan att tänka och illustrera en tidsepok, som i alla fall för mig - jag är inte purung - känns helt rätt. När jag bygger landskap där dina produkter finns och åker omkring, du har ju inte bara byggt rullande saker, är det just den tidsepoken jag vill vara i. Epoken där Yo1p finns, liksom Xoa5, Xoa8, X7, ånglok och även YBo6 och liknande. VW-bussarna hör hemma där!! Trist om du upplever att forumet känns dött. För mig lever det, men jag har sannolikt ett annat synsätt. Jag tillför ju inget - bara hämtar och njuter. Önskar att jag på något sätt kunde tillgodogöra dig - och andra - något, men vet inte hur. Inte mer än att uttrycka tacksamhet och glädje för att du/ni finns och ger oss andra allt detta.
"Torpet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Gissningsvis forum som är orienterade mot Amerikansk railroading. Och att dessa borde vara de livaktigaste forumen i Trainzvärlden är knappast ägnat att förvåna. Antalet intresserade i förhållande till befolkningen är nog inte större, men befolkningen är ju en liten smula större. Så för varje LAn, Korvtiger, svenolof, ekan osv här så lär det väl finnas tio där. Det håller rimligtvis igång forumen på ett annat sätt. Vi få nog jämföra E-Buzz med nationella forum i mindre europeiska länder. Och i den jämförelsen tror jag E- Buzz står sig bra! Detta trots att det är tyst ibland. Ge aldrig upp
![]() |
#19 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
med texturerna för höger resp. vänstertrafik upptäckte jag när jag skulle sätta text på vagnsidor och front. Detta måste åtgärdas och kommer att ta tid (5-års-planen !). Har fixat till Räddningsbussen, sen får vi se.
![]()
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Det får ta den tid det tar. Vi vet ju att det du släpper ut håller högsta klass.
"Torpet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
![]() Minst.
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Riktigt snygga får jag säga :-) kommer du Göra dem sj orange med? :-) och kanske post polis och ambulans? :-)Fortsätt kämpa du gör riktigt fina alster :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Tar inte upp allt här, vad jag har i huvudet, men mer är planerat. Andra förslag, tages tacksamt emot.
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Verkligt snygga fordon! Fler märkningar, Armen, Flygvapnet, Marinen, Persson Kol Koks & Olja och bonden Pavos skitiga pickis.
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
...positivt förvånad och glad över responsen på nåt så enkelt som ett dussin VW-fordon. Jag har väl fått ordning på det mesta med Bengans hjälp så nu kommer nog "myriader" av varianter snart. Det börjar bli rätt fullt på Järle gårdsplan så vi behöver mer utrymme snart
![]() Jag har fixat det mesta idag (?) och skall bara skicka det till Bengan och Ekan för en sista koll innan grundfordonen laddas upp. Varje fordon har en Vänster (VT) och en Höger (HT) -trafikversion så det blir inalles 21 fordon (Enkelpickupen är okänslig för sånt). Varje fordon har en "Texturegroup" som kan fyllas på med varianter, sånt som Bengan och Ekan gillar men ni andra är också välkomna med idéer och egna ömmålningar, men kontakta Bengan och Ekan så kan de säkert infoga det i Texturegroupsen !?
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... som jag kommer ihåg dom från 1950-60-talen. Glasstället är valbart likson texturen. Stället lindades med bitar av mattor och hade man fler glas lades tidningspapper emellan.
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tror att denna serie börjades tillverkas redan 1950 (eventuellt 51), sen har det gjorts 5 eller 6 olika serier till, till dagens datum.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|