![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#196 |
Medlem
|
![]()
Hej
Har en undran, om jag lägger upp en bild och inte får några kommentarer, skall jag då jaga skiten ur varenda kotte här för att få någon kommentar till bilden? Jag ställer den frågan till Julian! Så här tänker i varje fall jag när jag är här inne på detta forumet (vet ej om jag tänker rätt eller fel?): När jag sitter och kollar på bilder så känner jag att det finns folk som vill bevara det som rullar på våra spår till eftervärlden. Då när jag tittar på bilderna så känner jag en glädje av detta och försöker hämta lite inspiration till bla ruttbygge och annat som vi faktiskt håller på med på denna sidan. Men är det så att man måste kommentera allt och alla så kan jag lova att då hinner man aldrig få ut någon rutt eller vad det nu är man håller på med. Jag tror att de flesta här lägger upp sina bilder för att det är kul och för att de gillar att fota, inte för att få en massa kommentarer, tror man det då är man nog ute och reser. Sen att man får en kommentar det är ju för att folk uppskattar vad man gör så ser jag det, är man sedan polare så kan det ju komma ett och annat skämt ochså och det brukar vara med glimten i ögat. Jag brukar själv lägga upp bilder (händer inte så ofta) och får inte så värst många kommentarer men det är ju bara att kolla så har folk kollat på bilderna. Då känner jag en glädje för att det kanske är någon som har gillat det han/hon ser. Inte fasen hänger jag upp mitt liv på detta i flera veckor för att inte någon vill ge en kommentar, så funkar inte jag i varje fall. Gör man detta då vet i tusan om man har något liv! Ok, jag kan kommentera en bildtråd men då gör jag det för att det är något som jag är intresserad av eller om det är något speciellt med bilden, tex att man känner igen vart bilden är tagen eller liknande. MVH Kenneth
#197 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kollade lite på "Tågbilder" och backade tillbaka tiden 4 år. Då kan man se att i trådarna så finns det en hel del som har 1, 2, 3 kommentarer till det som visas och det är väldigt sällan som det öses ut hur mycket kommentarer som helst till det som visas. På den tiden kommenterades det kring motivet på bilden och inget annat, sen om bilden var sned eller vad den nu var det spelade ingen roll. MVH Kenneth
![]() |
#198 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Då passar jag på att fråga varför ni har lagt till titeln "Lokförare" på vissa?
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#200 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#201 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
#202 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Jag lägger inte upp bilder från alla fototurer. Har inte visat bilder från nån av mina senaste 4 fototurer. Men det jag undrar över är att som nybörjare förstår man kanske inte vad som kan göra en bild dålig/ointressant. Men man måste ju ändå kunna lägga upp den och ha lika stor chans till bildkritik som alla andra. |
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Daniel tar ju upp problemet, men du påstår att det är samma som att ändra signatur ![]() Lyssna på hans inlägg och försök läs det och lev dig in i hur han faktiskt känner här. Sätt inte en "NEJ-stämpel" på allt som verkar ointressant i dina ögon. Sen är det också väldigt synd att ni som jag vet håller med mig i den här frågan sitter tysta och bara läser tråden. Om ni nu vill ha det som det är nu så behöver ni inte vara på min sida när vi ses på riktigt heller. |
|
![]() |
![]() |
#205 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]() |
#206 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#207 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#208 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#209 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
Du verkar eftersträva samma typ av kommentarer men jag hoppas att du inser att det inte fungerar. Om jag lägger upp en bild, har jag kanske helt ovetandes fått med något som väcker känslor/minnen på bilden och så haglar kommentarerna in. Eller så är jag fullt medveten om att motivet jag fångat på bild, har denna effekt.
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-09-09 klockan 15:39. |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|