|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
Ort: ytterby
Inlägg: 86
|
Jag undrar vad det är för skilnad på signalerna ex:
L .... right ... R ..... right ..... L .... left ... R ..... left .... dom är ju samma och kommer på samma sida. Kan någon förklara för en nybörjare. Mvh Jonni |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Citat:
L = att dom hamnar till vänster om spåret. R = att dom hamnar till höger om spåret. Right och left beror på nästkommande växel som du har vid infarten. t.ex. L.....right = signalen hamnar till vänster om spåret och nästkommande växeln går åt höger. EDIT: En länk med info, angående de svenska signalerna. http://217.197.57.186/stw/tutorials/...al_Swesig.html
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2006-01-27 klockan 17:15. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
Ort: ytterby
Inlägg: 86
|
Jag antar att med nästkommande växel menas med växel och inte mot växel, vad händer om man sätter en L right när det borde vara tvärtom te:x.
Mvh Jonni |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|