![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jo, det är lite retfullt detta för just PathControl är nog så nära jag kommit hittills...
Jag har redan en kompromiss med PathRule men för att den skall fungera till 100% så kan man tyvärr inte ha någon Infartssignal på enkelspår innan mötesplatsen. Problemet är att man bara kan styra startsignalen och enbart innan tåget passerat. Så när tåget väl kört förbi en infartssignal längre fram så kommer startsignalen att slå över till grönt... De automatiska tågen kan man ändå blockera men värre är det vid manuell trafik då signalerna ju helst skall visa rätt... Med PathControl däremot så kan man styra flera signaler inom spårvägen och välja att startsignalen håller sig på rött tills tåget kört igenom hela sträckan och är inne på mötesplatsen. Tillsammans med PathTrigger och triggers innan varje spårväg så ställer växlarna sig automatiskt till den destination man valt vid manuell körning. Men så kom då detta problemet, det verkar även påverka andra fönster som när man öppnar Waybills ![]() Något jag funderat över är om skripten i de svenska signalerna kan få någon konflikt med PathControl. Har även testat en kombination av PathRule och olika regler för att hålla första signalen röd men dessa vill inte fungera antagligen för att det blir en krock när båda skripten vill ställa signalen. Nåväl, får väl hoppas på en lösning. Observera att dubbelspår är inga problem att sätta upp så länge man har en riktning per spår utan det är just enkelspår som ställer till det.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|