Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-20, 02:04   #8
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Jag har ochså varit med om något liknande och jag hade ingen "kat" på den. Har även sprayat cylindrar med mera med samma färg med samma resultat. Men av erfarenhet och annat så är den färgen som finns på sprayburkar inte av bästa kvalitet. Sen har det ingen betydelse om färgen kommer från Biltema eller Mekonomen.

Dessutom har jag för mej att den bara finns i matt utförande ochså, kan ha fel på den punkten.

Det enda sättet om man vill ha den blank är att lägga på klarlack, men den skall ju tåla värme den ochså och det vet i tusan om det finns att få tag på.

Men det är sant att det är värmen från röret som gör att färgen ser ut så som den gör. Denna typ av färg härdar på ett litet tag, i princip när den kommer ut i fria luften, sen tar det en viss tid innan den är genomhärdad. Att det är en hotpaint-färg har ingen betydelse för härdningen, det är samma härdningstid på denna som på andra typer av färg. (Obs! Jag kan ha fel här. DS!)

Även om man har varit noga med rengörning med mera så har det ingen betydelse i detta fallet utan mitt tips är att färgen blir så hur man än bär sej åt, tyvärr...

MVH Kenneth

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.