![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Jag gjorde ett litet test nu med Fraps.
1 - Ny karta med 4 baseboards fyllda med en textur och ett antal dubbelspår för att få upp polygonantalet. Körde med 10 stycken "SD45 undecorated" för dessa har mycket polys. 2 - Samma karta men nu fyller jag på med ytterligare 3 texturer som jag hela tiden roterar under målning med knappen intryckt. Sen kopierar jag en bit och klistrar in överallt för att ytterligare få lager. Nu är alla baseboards fyllda med texturer som är roterade till max! Sparar som ny karta. Kör båda så att kameran följer första loket och zommar ut så man ser bakom sista. Resultat: Karta 1: 36 FPS konstant vid full hastighet. Karta 2: 36 FPS konstant vid full hastighet. Detta utan något hack alls ![]() Kanske man måste ha mera objekt för att skillnaden skall märkas men antalet polygoner borde vara skapligt hög. EDIT: Mitt system är P4 2.4GHz 1 GB DDR400 ATI 9800 Pro 128MB Kör upplösning 1280x960
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-20 klockan 19:08. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|