![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra Pressansvarig för UBOPGE och RTS Trafikchef |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nja, det är rätt svårt, iaf att lära sig flyga med större plan, som t.ex Boeing 737, Fokker 50 etc. Så tycker jag
![]() MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej alla,
Hur får man mer trafik i spelet (AI-trafik)???? Lite OT: Finns det något bolag jag kan flyga för. Är stationerad på Landvetter, men kan även flyga från andra orter ut i vida världen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
PS.7 Timmar kvar tills det nya året börjar så GOTT NYTT ÅR till er alla!!!.DS ![]() M.V.H Nicke! [8D] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Gott Nytt År!!
Hoppas ALLA fått en god start på 2004!! Jag skulle dock behöva lite experthjälp. När man går igenom en flyglektion i FS2004 så skall man, ibland, för att kunna fortsätta lektionen trycka; CTRL + ]. Detta är dock omöjligt på ett svenskt tangentbord. För att nå "]" så måste jag trycka; "ALT GR + 9". Det funkar dock ej. Har någon lösningen? //Perra |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Jag har precis samma problem men jag hoppade över den lektionen, men nu när du frågar så skulle de vara roligt att få svar på det!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Trycker ni Ctrl + å så blir det som om man på ett engelskt tangentbord trycker på Ctrl + ].
![]() //MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Till alla som skaffat FS2004 skulle jag villa rekomendera ett besök på den här sidan!
http://www.flightsimulator.nu/Swedish/ Här står det mesta man behöver veta för att lära sig flyga, och på svenska till och med! ![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
TACK båda för hjälpen!!
![]() //Perra |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Lite OT
Vet någon här om det finns någon afcad/bgl fil för Bromma och Sturup båda flygplatserna är payware och är köpta av "swedflight" I värsta fall får man väl försöka meka till egna filer ![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
tänkte bara fråga en sak.
jo när jag ska landa och drar upp nosen på flygplanet så stiger det igen det är väll för att jag åker för snabbt eller? vilken hastighet ska man ungefär ha om man åker med en 737? och bromsar man bara ner hastigheten med flaps eller ska man göra något annat också? kan någon berätta hur man utför en bra landing med ett stort plan till exempel B737, 747, A330, 340 m, m. Tack på förhand! Mvh Dash-9:an |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Kör kurserna i spelet så lär du dej en hel del.. Körde själv igenom dom och jag tycker jag kan landa större plan utan problem..
//MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Senior Member
|
![]()
Börja med ett litet plan, tex en cessna och lär dig grunderna med det, sedan går du över till ett större plan så går allt mycket lättare och som det nämndes tidigare så är flyglektionerna i FS2004 mycket bra att ha då man skall lära sig flyga! personligen brukar jag vid touch down ha en hastighet av ca 150-170 kias då jag flyger en 737:a!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
FS2004 och addon FSMetar (bilder) | Rojje | Off-topic | 11 | 2005-02-22 15:09 |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 19:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 19:21 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 20:47 |