![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
|
![]() Citat:
Allrahelst om man vill försöka köra 'precis som i verkligheten'.[8] Hur mycket pådrag skall det egentligen vara vid resans anträdande?[8] -och med vilken av pådragen?[8] -eller båda pådragen?[8] -hur göra för att undvika 'wheelslip' i startögonblicket - utan att sanda?[8] Om man har ett 'snällt lok', så kan man ju ta båda spakarna till 100% och låta loket sköta sig själv, men då försvinner ju lite grann av den tjusningen [:X] som Jonatan så riktigt säger där finns. Tankade sjäv hem ett 'BigBoy' - med alla tillbehör och uppdateringar - men har ännu inte riktigt fått kläm på hur att köra detta på optimalt vis.[8] Dock att tillägga att maskinen är imponerande.[ ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ångtåg till Spårvagnar i Norrköping | Mazz | Off-topic | 0 | 2004-09-02 11:27 |
Vilka ska åka ångtåg på värtabanan med SÅS? | Dson | Off-topic | 5 | 2002-11-07 07:43 |