![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Slirning i CAB läge blev intressant men lite knivigt så jag
startar med Beta utgåva som baseras på en avgång med ett tåg med vikt över 175 ton. Kolla in denna videosnutt: https://youtu.be/YzxtF9YqmvM Sen får jag se varthän det bär. Script biblioteket bör studeras mera, såsom backar och sjunkande hastighet, men finns metoder för konditionen på spåret? Jag vet inte......ännu. Har testat CAB mode en hel del så några frågor till ånglokskunniga om samspelet mellan omkastare contra regulator: M.hj.a.regulatorn förs ånga över till ånglådan från ångdomen, eller??? M.hj.a. omkastaren förs ånga ned i cylindern från ånglådan, eller??? Mängden ånga som förs ned till cylindern beror på omkastarens fyllningsgrad, eller? Dum fråga kanske: Varför håller man på med att öka/minska fyllningsgraden under gång? Går hastigheten ned och man spar på ånga??? Förarteknik: Antag att hastigheten skall relativt snabbt sänkas från 60 km/t till 40 km/t så undras vad föraren gör? Använder omkastare och regulatorn. Går det ? Eller förarventilen och stänger av regulatorn? Är ju rikigt kul att köra i CAB mode! |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|