![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Lånar tråden för lite mer uppdateringar från N3V om vad de håller på med utvecklingsmässigt mer än DirectX 12 och raytracing enligt dagens nyhetsbrev.
![]() "Ultra detail terrain" - de gamla begränsningarna med 10 eller 5 meters grid kommer att bytas mot något som är "som att skulptera med sand". Verkligen efterlängtat! Jag hoppas att de jobbar på lite bättre verktyg för att forma terrängen också, så att man lätt kan göra diken och snygga bankar längs banvallen. ![]() Byte av ljudmotor - De håller på att byta ut den interna ljudmotorn från ett gamalt system som heter OpenAL till ett modernare som heter XAudio2. Det är oklart vad detta kommer att resultera i för konkreta förbättringar, men jag hoppas att en del klickanden kommer att försvinna. Clutter på GPU:n - Clutterlagren för de som använder dem kommer att få en performance-boost genom att man ska flytta över hanteringen av dem helt till GPU:n. De har också andra "big plans" för clutter som de inte berättar något om just nu. Dessa och lite fler grejer finns beskrivna här: https://info.trainzsimulator.com/tra...sindevelopment
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|