|   | 
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. | 
| 
 | |||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read | 
|  | 
|  | Thread Tools | Display Modes | 
|  09-07-2020, 01:50 AM | #1 | 
| Veteran Join Date: Aug 2001 Location: Mölndal 
				 |  Byta årstid ? 

Hej Någon som vet hur man ändrar årstid i en session i Trainz 2019   
				__________________    | 
|   |   | 
|  09-07-2020, 08:05 AM | #2 | 
| Medlem Join Date: Feb 2005 Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA 
				 |   

Nu kanske jag svarar på sådant jag inte kan något om.... Jag saknar riktig kunskap om detta, men tydligen händer det något med "seasonal"-saker när man ändrar datum i fönstret "session options" när man kör en session. Det finns också ett fönster "Edit environment" när man jobbar med skapandet av banan. Det är där man bland mycket annat kan ställa in dimman. Hur datum-inställningarna påverkar sessionen sedan vet jag inte, men tydligen påverkar det sådant som är benämnt "seasonal" i objektnamnen. Kanske någon annan är duktigare på detta och kan ge en bättre förklaring? Hälsninngar 
				__________________ Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. | 
|   |   | 
|  09-07-2020, 11:54 AM | #3 | 
| Medlem Join Date: Feb 2009 Location: Västerås 
				 |   

Precis som Benke förklarar så ändrar du datumet så som han beskriver. Tyvärr är ytterst få objekt gjorda med vinter-texturer så det ger sällan ett bra resultat. En rutt som är helt byggt i Season-anpassning är TUME's rutter som är inbyggda i T:ANE tror jag (vet inte namnet på de för närvarande och har ej Trainz hemma hos tjejen).

__________________ //Joakim Wahlberg | 
|   |   | 
|  09-07-2020, 08:00 PM | #4 | 
| Veteran Join Date: Aug 2001 Location: Mölndal 
				 |   

Hej Tack för svaren. Det funkade. Hade aldrig kommit på det själv   
				__________________    | 
|   |   | 
|  | 
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|