![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Verkligen. Man kan nog kanske säga att det är en upplevelse simulator istället.
De som fick testa den var så intresserade/nyfikna och se hur det såg ut på olika delar i världen. Flygningen kom i andra hand. Man ville se hur sitt egna hus sin egna stad såg ut i simulatorn och ingen var besviken vad jag har hörde. Behöver vi resa i framtiden...... Tänker om det blir en utveckling mot tågsimulator så är inte transsibiriska järnvägen en omöjlighet. Kan hända att det mesta finns redan där och man måste mest göra finlir i simulatorn. TSW är det tvärtom. Nu den nya rutt som ska släppas är 2,5 mil lång och de själv säger att begränsningen i längden på rutter är att det tar så mycket dagsverken att göra rutterna. Men de blir väldigt snygga. Jag själv tycker att det är ju inte rutterna som det mesta energin ska läggas ut det är det andra som lok vagnar signalsystem multiplayer editor etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
TSW begränsas då dtg vill släppa rutterna till consol, som klarar mindre. Och lite lathet på det såklart. Tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]() Citat:
Matt skrev detta No, consoles don't limit the length of routes, only the area around you is actually loaded in to ram anyway. What limits the size of routes is the sheer amount of time they take to make There are a number of issues specific to CSX Heavy Haul because it was the first route that was made and was indeed made while TSW itself was being made so there were a number of approaches taken on various things that we now know to be less than optimal for the console platform (how tree's were done, how they were created, how locos were structured in their art form, how materials were made etc etc) and fixing that stuff is non-trivial once you've got a finished product. Yes routes take quite a bit longer to create in TSW. The assets themselves have more detail to them - plus in TSW (well, UE4 really) there's the material setup to consider in addition to textures and the mesh. Placing the assets is done using tools that aren't that different to use compared to TS1 really, except there's more detail being added than was before. Once the art is down, all the platforms have "navigation mesh" added and customised to set up where passengers can walk - which was never done in TS1 because they could only walk on the fixed surface of the platform. Boundaries need to be added to control where player can go and to prevent the player getting stuck somewhere. Platforms also have their embark, disembark and passenger spawn curves set up, stopping boards are crucial to getting trains to stop in the right place too so they're now added. Must admit I can't remember the other steps but suffice o say there's a number of additional steps above and beyond the core route building steps also being more involved. Senast redigerad av jorgen3 den 2019-10-04 klockan 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]()
På så vis. Men jag skulle kalla det en anledning att ha så dyra rutter, men det är väl en annan sak.
Aja, MSTS 2020 skulle jag då inte säga nej till. Hade varit något extra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Håller med
MSTS 2022 är ingen omöjlighet om de bestämmer sig att göra den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 413
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Tack för denna video
Satellitbilder på hela världen ned till 3-5 cm noggrannhet, från Bing. 2 petabyte data satellitbilder (10 upphöjt i 15. 1000000 Gb). Ingen har en sådan hårddisk. Så all grafik data kommer från nätet, när du flyger. Ju bättre bandbredd du har på internet, ju bättre grafik får du. Bing kartorna är ju inte helt uppdaterade hela tiden. Men jag har hört 2-3 år gamla. Som info om vatten. Vindarna som är väldigt avancerade påverkar även vågorna på vatten (åt olika håll och våghöjd) Vindarna påverkas av berg som gör dem turbulenta samt upp och ned vindar kring oväder etc. Ja detta är framtiden. Så vackert Senast redigerad av jorgen3 den 2019-10-05 klockan 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|