![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Anpassade till mina ånglok.
![]() ![]() ![]() Naturligtvis skiljer det sig en hel del mellan STL skriptet och mitt. Huvudsakligen: 1. STL:s skript borttaget från själva B eller Sb loket. 2. En hel del skript rader borttagna från huvud skriptet för hytten liksom det andra skriptet för hytten. 3. Mina kontrollfils kommandon inlagda i skriptet. 4. Kabin ljud inlagt. 5. Lägg märke till det låga vattenståndet i pannan, när ni startar upp loket i cabin mode! 6. Slutligen så borde man också synkronisera fönster/dörrar mot hytt respektive lok mesh. Öppnar man t.ex. hyttdörren i cabin mode och sen byter kamera till loket så skall ju även hytt dörren vara öppen i denna vy. Fungerar i STL versionen. Om ni inte "orkar" aktivera reglagen i hytten så finns: "n" öka sotarfrekvensen. Kolla röken. 3 lägen. "shift n" minska sotarfrekvensen. 3 lägen. "alt d" sätt på/av cylinder utblåsningen. "shift i" utblåsning "ejektorer" Anm. Vissa av ovan kommandon förutsätter att loket rört på sig minst en gång. En anmärkning till: Om ni kopplar till olje (ved) tendern till loket och kör i cabin mode, så fungerar INTE "inösning av kol" (space tangenten). Tog lång, lång tid innan jag förstod varför: I olje (ved) tenderns config fil hade jag definierat: queues { load-oil (load-wood) { size 5200 initial-count 5200 product-kuid <kuid:44179:60013> animated-mesh "load" attachment-points { 0 "a.load" } allowed-products { 0 <kuid:44179:60013> } } Om ni ändrar load-oil (load-wood) till load-coal så kommer det att fungera. En sista anmärkning: Om ni vill lägga in STL hytten i ett annat av mina ånglok så: 1. Klona loket i fråga. 2. I config filen skall ni ändra på 2 ställen. I början av config filen interior till <kuid2:448495:50546:1> Sluten hytt <kuid2:448495:50547:1> Öppen hytt <kuid2:448495:50548:1> Tank hytt I slutet av config filen kuid-table { interior till <kuid2:448495:50546:1> Sluten hytt <kuid2:448495:50547:1> Öppen hytt <kuid2:448495:50548:1> Tank hytt |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|