|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2017-06-30, 16:21 | #31 | 
| Veteran Reg.datum: Aug 2001 Ort: Mölndal 
					Inlägg: 4 267
				 |  Oj !!!! 
			
			När man ställer in typ 16x9, blir inte spelbilden utdragen, så att allt ser brett och platt ut ? I så fall Hur tusan har dom burit sig åt ? I detta läge så blir ju "MSTS/OR" mycket intressant. OBS svenska färger Skall leta efter mitt MSTS natt och dag, det ligger på någon lös disk. Har nog minst tio "smådiskar ( 1ooo GB och under) Får köra dom i en USB 3 vagga Numera är det bar 3 och uppåt i GB räknat som gäller  Sen kanske man vill börja bygga igen   | 
|   |   | 
|  2017-06-30, 19:07 | #32 | 
| Medlem Reg.datum: Nov 2001 Ort: Haninge och Västervik, Sweden. 
					Inlägg: 478
				 |   
			
			Hej. Här nedan kan Du se två bilder på Falun C, som kommer med i Stockholmsrutten V4 nu i höst. Den ena har skärmupplösning 1920x1080 och den andra 3840x1080, dvs jag har dubblat bredden. Det som blir utdraget är 2D cabben. Inte det som finns utanför loket. När det gäller cabben så finns en funktion i OR att stretcha ut cabben till 100%. Det är gjort i bild 3, dvs MA-hytten. Problemet med stretchning är eliminerat i och med 3D cabbar. Man bara vrider huvet och kollar åt sidorna istället... Instrumenten är runda och inte ovala som i MA. Se bilder nedan. 
				__________________ Må Väl! //Wase  Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2017-06-30 klockan 19:10. | 
|   |   | 
|  2017-06-30, 23:36 | #33 | 
| Veteran Reg.datum: Aug 2001 Ort: Mölndal 
					Inlägg: 4 267
				 |   
			
			Imponerande    
				__________________    | 
|   |   | 
|  2017-07-01, 00:14 | #34 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Jag själv kör 1929x1200. För att få fullskärm trycker man ALT+ENTER.
		 | 
|   |   | 
|  2017-07-03, 10:09 | #35 | |
| Veteran Reg.datum: Aug 2001 Ort: Mölndal 
					Inlägg: 4 267
				 |   Citat: 
 Har dom tagit bort "easy mode" som köralternativ i "OR" Är det bara "Expert mode som gäller" ??? 
				__________________    | |
|   |   | 
|  2017-07-03, 10:59 | #36 | |
| Medlem Reg.datum: Nov 2006 
					Inlägg: 1 055
				 |   Citat: 
 Det er vel bare slik hos ts 2014-17 . Innlegget mitt som er innfelt skrev jeg før jeg var bedre kjent med or , det var løsetiden i bremsesytemet som tok tid og det visste jeg ikke da . Nå er problemet med containertog at jeg får ikke fyllt opp hovedledningen med luft slik at jeg har omtrent ikke togbrems . | |
|   |   | 
|  2017-07-03, 11:21 | #37 | 
| Veteran Reg.datum: Aug 2001 Ort: Mölndal 
					Inlägg: 4 267
				 |  Simple och Expert mode i MSTS 
			
			Min fråga var enkel Simple och Expert mode i MSTS Funkar båda kör alternativen i "OR" Som ett exempel, så kunde man i simple mode ställa in så tågen INTE spårade ur, detta i original MSTS 
				__________________    Senast redigerad av Hawk den 2017-07-03 klockan 11:23. | 
|   |   | 
|  2017-07-03, 13:00 | #38 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Så ser det ut i  MSTS.
		 | 
|   |   | 
|  2017-07-03, 13:11 | #39 | 
| Veteran Reg.datum: Aug 2001 Ort: Mölndal 
					Inlägg: 4 267
				 |   
			
			Hur ser det ut "OR"      
				__________________    | 
|   |   | 
|  2017-07-03, 15:21 | #40 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Det är på engelska och jag begriper inte.
		 | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |