|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Google-översättningar kan bli lite underliga så jag har försökt rätta Bengans översättning till gängse "Svengelseka"
Citat:
Min sista test av SP2 blev att skruva upp alla settings till max och köra en svulstig route med en svulstig session. Slutsats: Min snart 3 år gamla ASUS klarar det riktigt bra, efter en timmes körning processorn endast fickljummen och fläkten på normalvarv. Lite "stuttering" ibland men inget våldsamt. Ni med up-to-date-datorer kommer att uppleva ett rejält ryck framåt kan jag utlova
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... en massiv 1-timmes update som skakade om rejält på min dator, men verkar inte påverka SP2-betan ????
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Jahaa, då har SP2 släppts officiellt efter många om och men.
Själv tänker jag avvakta några dagar med att installera det, dels på grund av att man inte kan vara 100% säker på att N3V har strulat till något, och dels på grund av att jag kör med tweakade shaders inställningar https://forums.auran.com/trainz/show...ricks-and-tips, och det vill man inte behöva labba med mer än nödvändigt. Därför kommer jag att hålla koll på N3V's forum, det brukar visa sej ganska snabbt där, om det är nått strul med uppdateringen.
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Citat:
Nytt försök. Nu började TANE ladda in ett stort antal filer. När jag öppnade banan hade allt vad träd heter försvunnit (se bild 1). Eftersom jag framför allt var intresserad av hur grafikkortet uppförde sig, gick jag över till Driver-läget. När jag zoomade inloket blev bilden brun (bild 2). Startade om TANE och nu fick jag upp en ny ruta: "Following assets have unsubmitted edits". Eftersom det handlade om banan klickade jag på Revert - och banan var återställd igen (bild 3). Öppnade Driver - bara för att hamna på Skrivbordet igen. Har nog lång väg tillbaka till SP 2 tror jag. Nisse Nisse |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
Jisses amalia, va händer???
Jag kan inte gå in i edit session Crash-----åter till windows Jag kunde vara inne en liten stund (knappt 3-4min) i edit route Crash ----åter till windows. Saknar i stort sett allt på banan och det som är kvar är helt knast. //Crille |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
Finns det inget tips att prova, ifrån er som testat sp2 i månader???
Jag är helt lost i inställningarna nu efter att ha testat, och hittar inte vart jag skulle kunna ändra till defult ![]() Borde blivit misstänksam, när det drog ut på tiden vecka efter vecka, och att Tane startade så snabbt. Sur gubbe Crille |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 362
|
Jag har inte installerat uppgraderingen än, men ett par tips kan jag ge.
Spara aldrig en bana som ser konstig ut! Testa att submitta de assets som är öppna och kör sedan en database repair, en eller ett par gånger! Gjorde ett snabbspan på aurans-forum, och det verkar inte vara några stora problem rapporterade hittills. mvh Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|