|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2017-05-28, 17:20 | #12 | 
| Medlem Reg.datum: Dec 2009 Ort: Malmö 
					Inlägg: 2 055
				 |   
			
			Ännu mer suckar. Har ägnat några dagar åt att lägga luftledningar till Älvsjö bangård, en del i Nynäsbanan. Dom vita kuberna i bilden är under visar kontakt- och justeringspunkter. Vid var och en krävs åtgärder för att bygga luftledningsnätet. Jag har räknat dom; nästan 250. I Älvsjö ansluter Nynäsbanan till stambanan Stockholm söderut. Bangården bygger därför på en spårplan från 50-talet, trevligare så. Under arbetet med ledningarna har TANE visat sig från sin sämsta sida: Spår har försvunnit, röda vertex har dykt upp ett flertal gånger och i växlar har växlingsmotorn försvunnit. Allt frusterande, alternativ irriterande. Men värst: När jag tog bort de vita kuberna (Catenary high tool) hade delar av den norra bangården raserats (bild 2, spår 2 fr. v.). Förfärligt. När jag lämnade norra bangården för att gå vidare i norra kollade jag omsorgsfullt att allt var OK. Sen dess har jag inte varit i närheten av norra delen. Handhavandeproblem kan uteslutas. I södra delen har ett par röda vertex fixats. Som tur är har jag en parallellbana inlagd i en annan dator så att jag kan se hur spåren skall gå. Nisse | 
|   |   | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |