![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag kan bara hålla med. Loken är riktigt roliga att köra i CAB-mode och för att ha någonting att köra på så försvenskar jag rutten Niddertalbahn för att lära mig hur man använder alla signaler, övergångar och allt det andra som finns.
Jag använder även Lennarts ånglok som fungerar hyfsat och är ett bra komplement.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 117
|
![]()
Nu har jag äntligen fått tillfälle att prova de nya ångloken! Jag är mycket imponerad, både över utseende och köregenskaper. Det märks att ni har lagt ner mycket tid på de båda loken!
Det är lite mer utmaning vid körningen med loken, vilket är roligt. Jag behöver träna lite på bromsningen märker jag, tågbromsen är inte lika aggressiv som den "brukar" vara i Trainz ![]() Stort tack och bra jobbat!! ![]()
__________________
Bygger gärna smalpår. Desto smalare, desto bättre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tack så mycket för kommentarerna allesammans, kul att loken uppskattas!
![]() Det gäller ju att hålla reda på vad det är för lok, vilken bromsutrustning den har. Köra man lok med ångbroms så kan man ju använda både ångbromsen och tågbromsen för att få lite extra bromskraft, kör man lok med tryckluftsbroms så följer ju bromsen på loket med i tågbromsen. Men man lär sig efterhand när och hur mycket man behöver bromsa. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|