![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
I Railworks spelar det i princip ingen roll hur kraftig hårdvara man sitter på. Spelet är en flaskhalskonstruktion som i princip sätter grafikkortet i viloläge medans processorn får jobba för tre. Motorn klarar inte av mängden objekt, oavsett polygoncount på dessa.
Open Rails begränsas i den mån man använder högupplösta texturer, som tar längre tid att framkalla. Det totala utnyttjandet av hårdvara kompenserar dock upp för detta och motorn klarar av väldigt många högupplösta/polygonrika objekt inom samma "tile". Ni förstår kanske varför jag prioriterar Open Raills ![]() Nåja, Hytten i dagslägget dårå.. Bakat och klart. (var det 3d-skaparen eller bagaren som sa det? ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2016-09-08 klockan 20:10. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|