![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vad är det för versioner och build-nummer på Trainz ni har testat det här på, Bengan och Jockes? Har ni båda laddat ned STL Source från hemsidan?
Dagens nyheter på hemsidan: * STWs spårpaket (vill minnas att jag uppdaterade detta till TS2010) * Mitt smalspårspaket + två rail-only spår för 1435mm spårvidd * LAns uppdaterade växelklotspaket * Malmlokshytt * Malmtågsväxellok littera Od * Det avskydda persontågsloket Pb
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Tane. Build 81296, 4.3.
Provade i DCC precis som du. Hastighetsvredet fjädrar tillbaks direkt på manövervagnen utan motorvagn. Går inte att fälla upp strömavtagaren, då det inte finns någon att fälla upp. Så vagnarna fungerar helt OK, så långt. Men så fort vagnen har en AI-förare och denne får en order till att köra hit eller dit, så struntar vagnen i om den har en strömavtagare eller motorvagn tillkopplad.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Önskemål till smalspårspaketet.
Gatuspår 891mm. Tänkt försöka mig på Roslagsbanan och då ska den gå hela vägen ner till Humlegården från Östra och då behöver jag gatuspår.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Såg att Vovven47 hade fixat Lod på STL kopplet. Kanske något för kommande vagnar.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Nu begriper jag ingenting alls.
Gjorde en ny bana för testet med manövervagnen och tog bild på varje steg jag gjorde för att visa korven. Då fungerade allt som det skulle, bortsett från att Xoa7 blev bromsad när den var ihopkopplad med Cox7 och kröp fram i någon km som korven också upptäckte. Då såg jag, att hjulen på Xoa7 snurrade emot varandra och att hjulen inte alls snurrade på Cox7. Då allt fungerade på den nya testbanan bortsett från det sistnämnda, så gick jag över till min gamla testbana. Då fungerade det även där, med skillnad att Xoa7 med tillkopplade Cox7 drog iväg som vanligt och alla hjulen snurrade och även åt rätt håll. ![]() ![]() ![]() ![]() En Cox7 singel, som jag hade ställt ut med förare i. Gjorde som den skulle, reagerade inte på något kommando eller vridning på vredet (fjädrade tillbaka). När jag flyttade över föraren till en annan manövervagn. Då svarade denna vagn inte på kommandot Drive to Trackmarker, men däremot så drog den iväg vid kommandot Drive. Då stoppade jag manövervagnen och flyttade tillbaka föraren till Cox7. Den här gången, så svarade den inte på något av dessa kommandon och gjorde precis som den skulle utan motorvagn. Fattar inte ett dugg av det hela. Ena stunden fungerar det inte alls och i nästa stund, så fungerarar det. .
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() Citat:
<kuid:328014:1153>
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Var dom med i ditt gamla paket?
i.s.f. har jag helt missat dom tidigare.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Att det är nåt galet med Cox7 är helt klart!!!
Att hjulen snurrar fel är lätt fixat på både Xoa7 och Cox7 - bogey0 skall ha reversed 0 och bogey1 reversed 1. Att Xoa7 fungerar ensam är klart, men när man kopplar till Coa7 så maxar hastigheten till 0,3 kph !!!!???? På prov satte jag engine 0 i Cox7's config och då fungerar det som det skall hastighetsmässigt - MEN: Cox7ans hytt är borta och det genereras för mig obegripliga skriptfel, det verkar som all funktionalitet är bortblåst - "veck med pusta!" på Svenolovs andraspråk. Bilder på eländet:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Bengan:
Ja, de var med när jag släppte det första gången och de ska vara med nu! Lan: Har kommit fram till samma sak själv. Tror att problemet är att man måste ha engine satt till 1 för att kunna ha en hytt som du kan styra hela tåget ifrån, så så måste vi ha det. Sedan blir det något problem med Manövervagnen i DCC att TANE hanterar den som ett lok (eftersom engine är 1) men den har en engine som egentligen är en vagnsengineconfig. Det borde gå att lösa det delvis genom att man kopierar Xoa7:ans engine och sätter alla throttles på att ge 0 dragkraft, då kommer den att ha en motor som inte ger de någon dragkraft i Cab, så där kommer det vara korrekt och reagera precis som nu. Problemet blir ju då att vi kanske blir fast med att den blir körbar i DCC igen..
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|