|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2016-02-23, 22:45 | #1 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Mar 2002 Ort: Trollhättan 
					Inlägg: 9 861
				 |   
			
			Hej! Ta t.ex. Bohusbanan. Det är mycket träslipers på den banan. Restiden blir mycket kortare om det hade varit betongslipers. Många som pendlar tycker att det tar för lång tid att ta tåget, så tar många bilen istället. | 
|   |   | 
|  2016-02-23, 23:50 | #2 | 
| Veteran Reg.datum: Jul 2008 Ort: Fagersta 
					Inlägg: 5 542
				 |   
			
			Ja Bohusbanan är ett bra exempel. Behövs dubbelspår Göteborg - Uddevalla och bättre spår norrut från Uddevalla, alltså betong istället. Samma sak Fagersta - Ludvika, mycket dåligt spår så godstågsförarna ibland inte törs köra fortare än 20 km/h med tunga tåg.
		 
				__________________ Mvh Björn  Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |