Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-04, 17:25   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ingen fara!

Din vagn saknar konsoler under durken. De sitter vid nederkanten på varje stolpe och går rakt in till långbalken. Syns halvtydligt på dessa bilden:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KAGB00256
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KBDB02062

De är något liknande detalj 326 på plansch A 30 i Arlöfs katalog: http://www.wnj.se/arkiv/dokument/Wag...riken_1913.pdf (sida 44)
Hur de sitter syns även på här: http://www.gmjs.se/standard/JC01-05.pdf (Sida 17, Orn. De konsoler som visas på sidan före för Or är de som satt på NN4, man verkar ha bytt när man byggde om dem.)

Notera att märkningarna på rambalken därför sitter mitt emellan stolparna.

Sedan så saknar din Or en bromsplattform för skruvbromsen som användes vid uppställning eller rangering:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KBDB03401
Själva bromsskruven syns tydligt i detta videoklipp: (vid 1m 15s, även vid 4:50 sett från andra hållet)
https://youtu.be/-jUI-05QLLg?t=1m15s

Som jag nämnde i mitt mail så saknade 1/5 av alla Or denna plattform, så det är inte inkorrekt, bara du ger vagnen ett korrekt nummer.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2016-02-04 klockan 17:26.
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 18:20   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Kul filmsnutt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-05, 15:09   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Or artar sig, nu skall lämmar och stolpar animeras, och laster justeras in, jag skall tjuvtitta på Korvtigers I3 för att se hur man gör.

Ekans texturer till Oa bilder grunden i texgroupen.
Stolpar, lämmar eller intetdera måste bli till !!?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-02-05 165902.jpg (218.0 KB, 357 visningar)
Filtyp: jpg 2016-02-05 170134.jpg (211.0 KB, 358 visningar)
Filtyp: jpg 2016-02-05 170440.jpg (165.8 KB, 360 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2016-02-05 klockan 17:36.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-06, 18:02   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Medan Svenolov...

... avvaktar inträdet i TANE-gemenskapen, får vi dödliga nöja oss med vad vi ev. kan åstadkomma som ersättning för alla Signaler och Tavlor som inte funkar i TANE (skriptfel!!!!!).

Just nu är Nisse i skriande behov av en fungerande Hastighetstavla, och med lite "Joint Venture" går det kanske att ordna !? Jag har försökt engagera Korvtiger i detta, så vi får väl se!? Tanken är att man lätt skall kunna "Bulk Replace" dessa med Svenolovs Grejor när de (Ev.) dyker upp.

En bild på spektaklet:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-02-06 172343.jpg (241.9 KB, 326 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-06, 21:55   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Snyggt jobbat Lennart .
Perfekt med en "lämmlös" Or också.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-07, 17:09   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Question To be Or or not to be

Or är hyfsat klar. Det går att välja luckor och stolpar i Propertyrutan, liksom en uppsjö laster att placeras i RÄTT queue, men det lär man sig efter hand.
Ekans Oa-texturer i texgroupen redigerade.

"The rest is silence! But an upload is coming":
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-02-07 162717.jpg (184.4 KB, 299 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-09, 10:56   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Med fingrarna i ...

STWs vällagrade syltburk, har Nisse och jag varit i akt och mening att få gamla signaler och tavlor att funka i TANE. Det går över förväntan

Lite bilder vad vi "taneliserat":

Näst steg blir de svårplanterade lutningstavlorna.

Allt det jobb gör vi för att kunna bygga och glädjas tills och om Svenolov dyker upp på scenen igen
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-02-09 084447.jpg (198.0 KB, 287 visningar)
Filtyp: jpg 2016-02-09 093013.jpg (288.6 KB, 282 visningar)
Filtyp: jpg 2016-02-09 095057.jpg (255.9 KB, 280 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009