Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-19, 23:29   #1
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 872
Standard

Du hat byggt otroligt fort Nisse, kommer bli en kul bana att köra på!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 17:26   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Och när den kommer i TANE SP1 ...

... så blir det årets route 2016
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 15:28   #3
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Gamla Nedersta hållplats har blivit nya Nedersta sedan en massa skog har avverkats och detaljer lagts till – och inte minst en ny hållplatskur modell Lan. Jag bygger väldigt mycket efter bilder. Det här är ett exempel och här under ett annat.

Det handlar om gångbron vid Vega hållplats. Den gjorde jag ursprunligen med hjälp av diverse objekt hämtade från DLC. Bron föll inte LAn i smaken. Med utgångspunkt från den svartvita bilden gjorde han ett helt set med nya gångbro-detaljer. Vega hållplats har blivit mer verklighetstrogen.

Revideringen av ”Nynäsbanan i Trainz” rullar på i rask takt. Nästa samtliga stationen har kontrollerats så att AI-adresser fungerar liksom tågmöten.

Flera problem har upptäckts, förmodligen beroende på att datorn ominstallerats sex gånger under senaste halvåret och att banan skickats fram och tillbaka mellan en XP-dator och en Win 7. Den hanteringen har inte Nynäsbanan mått gott av.

Efter revideringen skall massa elstolpar bort. Sedan är det inte lång stund kvar förrän Nynäsbanan Old ligger i Forum.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nedersta färg.jpg (230.8 KB, 216 visningar)
Filtyp: jpg Nedersta.jpg (210.4 KB, 216 visningar)
Filtyp: jpg Vega svartvit.jpg (114.6 KB, 216 visningar)
Filtyp: jpg Vega.jpg (152.0 KB, 216 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 10:08   #4
NEBO
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Järfälla
Inlägg: 106
Standard

Det ser mycket bra ut. Jag är imponerad av vad du gör.
__________________
nebo
NEBO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 10:19   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Ja, det är kul att se vad en duktig "routebuilder" kan åstadkomma med alla assets. För att nu inte Nisse skall spricka av stolthet tycker jag att hållplatskuren i Vega skall vara närmare plattformskanten
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 18:08   #6
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Hej alla!

Nyårsdagen 2015 skrev jag till Bengan: "Törs jag tigga till mig lite hjälp". Därmed började bygget av Nynäsbanan i Trainz.

Nyårsafton 2015, 16.00 var banan färdigbyggd.

Nynäsbanan har nu omvandlats till två delar; Nynäsbanan OLD (den äldre signaltekniken, semaforer etc), Nynäsbanan MOD (modernt signalteknik).

Nu står OLD-banan på tur. En massa ledningsstolpar skall rensas bort, manual skall skrivas och sen kan banan läggas ut,

Nästa steg kommer att ta tid. Allt äldre material skall bort, kontaktledningar kompletteras och ett nytt signalsystem skall installeras.

Svåraste jobbet: Tunneln – inget snack om den saken. Det handlar alltså om den drygt 1,5 kilometer bågformade dubbelspårstunneln under Södermalm i Stockholm Det gällde att inte bara om hitta rätt på början och slut, tunneln skulle också ha den rätta radien och höjd. Verktyget som möjliggjorde bygget var Lan:s dubbelspåriga bergstunnel, som dock kräva flera dagars experimenterande för att få på plats – för att inte tala om alla mätningar.

Avslutningsvis: Ett gott nytt år till alla Forum-medlemmar, som gjort livet lättare för mig.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Tunneln.jpg (249.8 KB, 173 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 17:51   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Nynäsbanan Old Nedladdad

Vad snabbt du kom till vägs ände (=Stockholm) med SNJ

För mig återstår nu säkert många månader med arbete att överföra den till TANE SP1! Håll tummarna

Jag kommer inte att installera denna pärla i TS2010, den är värd ett bättre öde

Jag kommer säkert att behöva hjälp av ALLA, Nisse, Korvtiger, Bengan, Svenolov, Ekan m.fl.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009