![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... har ställt till det för mig. Om man inte håller TANE i strama tyglar enl. de få ledtrådar som finns så ynglar den av sig 16 GB foldrar lite här och var. Innan jag fick slå till nödbromsen var TANE på väg att sluka hela min SSD med hull och hår.
Har sanerat datorn från TANE och gjort en ny installation på D (1 TB HD). Jag kallade programmappen D:\Program\TANE och datamappen för D:\TANE. Det enda som då hamnar på SSD är User\jag\App Data\Local\N3v Games\TANE och den innehåller bara filen userdata-redirekt-map.txt som pekar till D: och aldrig kommer att svälla över alla breddar mer. Nu gör jag inget mer med build 78660 förrän SP1 är släppt och testad felfri. "Outgrundliga äro Aurans vägar!"
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är inte så tokigt, det har jag saknat till Trainz. Allting blir så levande och dynamiskt:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 887
|
![]()
Ja, skuggorna gör det så grymt snyggt!! Det tråkiga är bara att TANE laggar så otroligt på min dator med skuggor... Men vad är det för Ma-lok, det tror jag inte jag sett förut..?
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nej, det har du inte sett för det är under utveckling just nu.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är som att matcha en vinthund mot en snigel
![]() TANE reagerar blixtsnabbt på alla kommandon, TS2010 skall bygga om databasen och tar rundlig tid all komma i mål. Tyvärr måste jag köra båda samtidigt för att få över assets till TANE, men TS2010 är numera stoppklossen.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 347
|
![]()
Har testat denna version i mer än en vecka och TANE blir stabilare och stabilare.
Dessutom så är nu eldaren fixad (Ingen spindelman längre): ![]() Dock så har N3v ännu inte fixat den "försvunna" röken under cabin mode. Felrapporten ligger dock i "listan" enligt N3v, så vi får se när detta blir fixat?? Har framför allt kört routen C&O Hinton Division, eftersom den innehåller en MÄNGD speedtrees. CPU + grafik kortet få jobba hårt . FPS värdet nere på 12(!) med Shadow Quality satt till Low. Samtidigt en bra test av lok scripten under kommunikation mellan de olika trådarna(Threads). Har anpassat HNJ ångvagn till TANE och version 3.5, men ingen LOD funktionalitet (ännu): ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Ansluter mig (äntligen) själv till TANE-klubben, fick efter två dagars installerande och patchande äntligen igång spelet i fredags och det har fungerat till belåtenhet sedan dess! Fastnade dock ett antal timmar i helgen framför den Australiensiska 1920-talsbanan som följer med TANE och jag måste säga att jag är väldigt imponerad av den och framförallt av hur realistiskt ångloken fungerade! Stod vid en station med blåsande säkerhetsventiler, halvtom, sval eldstad och lågt vattenstånd i pannan så jag fick dra på injektorerna för fullt för att mata på pannan med vatten så den skulle fyllas på och samtidigt kylas ned en aning för att minska på trycket. Dum som jag var så slängde jag inte in nytt kol innan det var dags för avgång med det tunga tåget, så när jag drog på för fullt så började panntrycket sjunka rätt snabbt då den kalla härden inte orkade med att värma pannan tillräckligt för att hålla trycket uppe. Jag insåg nästan mitt misstag försent, för direkt efter stationen dök en 25 promillesbacke upp! Den höll på att sätta stopp för min färd, men jag lyckades precis ta mig över krönet innan tåget stannade!
![]() Blev väldigt inspirerad av detta så nu har jag tagit fram gamla Ångloksläran för att sätta mig och börja skapa ett program som kan rita upp dragkraftsdiagram till olika ånglokstyper, samt omvandla dessa till Trainz engine specs. Vi får se om jag lyckas bättre denna gången än när jag försökte för ett par år sedan! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|