![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Och kablarna i sej ser BRA ut, grovleken t.ex verkar överensstämma med verklighetens ledningar nu. MEN det konstiga ojämna "hänget" finns kvar, syns tydligt i vissa vinklar, men mindre i andra vinklar. Bifogar några bilder som förtydligar, så får du bedöma själv. Sen saknar jag återledning 40/60m DUBBEL, finns bara som enkel i ditt utförande.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ser ut som om de följer markens höjningar och sänkningar, testa att lägga till denna taggen i configen i track-containern:
adjust-cross-section-to-ground 0
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...Part_Container
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Det var den hittills längsta taggen jag sett:
follows-ground-height-at-ends-of-mesh 1 som behövdes, bra med taggar som har namn som ger informtion om funktionen. Jag har gjort alla återledningar och lagt in denna nya tag. Ni kan väl testa och återkomma (jag kan ha missat nåt - det är 16 assets). Laddar upp nytt paket strax. EDIT: Denna tagg finns bara i build 3.7 och uppåt, blir error i TS2010. Jag tänker sluta försöka göra assets kompatibla från TS2010 och uppåt ![]() Nu konsentrerar jag mig på TANE ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-11-11 klockan 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
...håller man sig inne med skyddshjäm och säkerhetsbälte på
![]() Började kolla lite på STW kontaktledningar och det var 52 assets. Gjorde en liten test med den första "stw luftledning 40 fv c_nn c" och utformade den som hjälp- och återledningar. På bilden ser ni en del av den, 132 polys i lod0, originalet är på 40 polys, men betänk då att att den inte har lod, så på en sträcka på 4 km blir det 4000 polys varav 3600 knappt syns. Lod1 för min blir 132 polys och lod1 60 och lod3 0. På 4km blir det ca 5-600 polys ![]() Har någon testat hjälp- och återledningarna än ???
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har på grund av anledning inte kunnat svara på det förens nu, men jag har kollat på dom, och tycker att dom är helt okay.
Hänget är väl LITE ojämnt fortfarande, men tusen gånger bättre än originalen, och JAG tycker att dom duger bra nu ![]()
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Tack Ekan,
jag har lyckats skapa grafen till en kedjekurva i "GeoGebra" och lagt in den som mall i byggprogrammet för 40- och 60m ledningarna. det gör att jag kan rätta till allt när jag har Tid&Lust ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|