![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Det rör sig lite grann hos Crosstie (utåt sett).
Undrar vad de menar med Build? Lok eller andra saker. Just had a ton of guys in from all over the country. Catching up now, new build will be ready for testing next week. Thanks Mike |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
"Build" är i det här fallet en version av programmet
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Blir inte klok på Crosstie Studios.
I mars så lanserade de hemsidan att du skulle utveckla en ny tågsimulator. De lär väl ha hållit på en stund gissar jag innan lanseringen. I April kom forumet. I början så kom mycket bilder och mycket skrivande från Crosstie utvecklare. Men i Juni hände något. Det var bara Mike som skrev vidare och inga bilder har släppts sedan Juni, men en liten enkel video på koppelrörelser. I deras forum har de screenshots. Men eftersom det inte har varit några bilder så har de skrivits om allt möjligt där. I dagarna så låstes tråden eftersom Mike ansåg att vi som skrivit där inte hade läst hans text tillräckligt noga. Han själv har skrivet minst 5 gångar att snart kommer det bilder, Det skrev han i Augusti September oktober. Men inga bilder kommer och då blir man lite less. Han pratade i radio intervju att han tyckte att commity var viktigt men i deras eget forum så berättar de inget vad de tycker om förslag eller annat som går in där. Har varit med från början då Microsoft utvecklade Trainsimulator och sedan Railworks och Trainz. Vad jag kommer på så har alla givit oss bilder så att intresset hålls på topp tills lanseringen. Skulle jag utveckla en simulator så skulle man väl göra så mycket reklam för den innan man släpper produkten. Varför vill inte Crosstie göra så?. Vill de hålla det hemligt för att då plötsligt släppa demon. Antingen blir vi stormförälskade eller så blir vi grymt besvikna. Vill man vara lite konspiratorisk så går det inte så bra för dem och att jobbet har stannat av. Men läser man det Mike skriver så håller utvecklingen på med script och annat. Men vi har inga andra bevis än Mikes ord här. Men jag tror fortfarande på dem men när de släpper Demon det är det skrivet i stjärnorna, kanske till jul eller julen 2018.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jag tror inte att dom har så mycket nytt att visa upp rent grafiskt ännu.
Där emot så kan väldigt mycket ha hänt i själva programeringen, jag vet att dom jobbar hårt mot en realistisk simulator. Då kommer det kräva väldigt många och långa timmar före dom ens är i närheten av att vara färdiga med den delen. Så för mig är det här inget konstigt beteende alls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Njo, att dom har mycket att göra, har gjort mycket och har mycket framför sig är nog sant. Stor respekt för deras projekt och hoppas verkligen det går i mål så som dom planerat. När det kan ske har egentligen mindre betydelse för min del.
Men... Jag ogillar väldigt mycket att man gång på gång "lockar" med att snart så... Då kommer det bilder som ni kommer gilla... Och så händer ingenting och veckorna går... Alltså, inte avsaknaden av bilder i sig jag störs av utan att det lovas attraktiva bilder men sen händer det inte. Inte bra. En tanke som slagit mig... Vill man hålla igen med information och bilder i förhållande till den andra leverantören av tågsim med Unreal-motorn av typ sekretesskäl? En liten aktör som Crosstie jämfört med en stor drake i sammanhanget... Kanske inte spelar nån roll, men vore jag utvecklare skulle jag nog tänka tanken. Senast redigerad av Mazz den 2015-11-25 klockan 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kan det bli samma situation som MSTS2?
Jag har inga förväntningar på den. Fortsätter som vanligt med TS2016. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu vaknade Crosstie Studios till liv. De har lagt ut bilder (de första sedan Juni) på deras ny upplåsta screen shouts forumdel.
De blev väl nästan tvingade att lägga ut lite bilder, det blev ju lite debatt om stängningen av screenshouts. De har mycket kvar att göra men de håller på fortfarande, så det ser ljust nu ändå. ![]() Men jag tror de behöver en bit in i nästa år innan demon kommer ut. Re: Shots of current development Unread postby NorfolkSouthern_37 » Thu Nov 26, 2015 5:14 pm I have heard from the rumor mill about this thread and how the absence of shots has led to some incorrect speculation so I have decided to unlock it and post a few shots. These should have been posted before but due to work schedules they have slipped through. This is totally our fault. You can always catch a few more items than what is here by following us on facebook as well. Also, in an effort to not just show pretty screenshots of the sky and the ground I'll throw in shots of things that probably nobody will understand but at least show some new elements as they emerge. You may have noticed something about all of the shots so far - No locomotives. This was partially my indecision of what to include on our first go, but very soon you will be seeing the motive power for our demo route. It will certainly be a first in a lot of areas. De har nu lagt några bilder på deras Forum Ok, first up - This is an overhead shot of a coupling taking place. Each car has fully operating draft gear (videos can be found on FB): Next is a preview of some interface elements used to place trains: Some pretty blue spline items (and before the questions happen, no procedural switches have not been added in this version yet - one thing at a time): Bild 2 an oops during car testing: the current simple launcher: An overview of somewhere on the in-progress demo route Senast redigerad av jorgen3 den 2015-11-26 klockan 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|