|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2015-10-20, 18:21 | #1 | 
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |  Inte alls OT ... 
			
			... de två bortre spåren har tydligen betongslipers så de ligger bortom både min och Korvtigers händelsehorisont (dom får modernisterna ta hand om) - men det närmsta är ett av dom jag håller på med  (MUP Nails) och nästa ger lite idéer till ett annat spår (MUP Bolts).
		 
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | 
|   |   | 
|  2015-10-20, 18:31 | #2 | |
| Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem Reg.datum: Aug 2001 Ort: Huddinge, Sweden. 
					Inlägg: 6 377
				 |   Citat: 
 
				__________________ Bengan | |
|   |   | 
|  2015-10-20, 19:15 | #3 | 
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |   
			
			Ja gärna, det andra spårets befästningar är intressanta i mitt PT-arbete. SÅ bra att ha goda "fältarbetare" som kommer bort från datorn och kan dokumentera verkligheten     
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | 
|   |   | 
|  2015-10-20, 22:04 | #4 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
					Inlägg: 2 733
				 |   
			
			En helt annan fråga som jag kom att tänka på när jag såg att du fått in Ds maskinerna i TANE i en annan tråd, ville inte spåra ur den tråden helt, så jag frågar här istället: Är det möjligt att göra fysikaliskt korrekta reflektioner i TANE? Eftersom vattenytor kan reflektera byggnader numera menar jag, kan man göra samma sak med egna mesher, så man kan få riktiga reflekterande fönsterrutor på lok och vagnar? 
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  2015-10-20, 22:26 | #5 | 
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |   
			
			Intressant fråga, jag har inte undersökt detta, men det finns möjligen nån ledtråd i TANE Forum. Det finns ju nåt som heter m.reflect som möjligen kan användas, men jag vet inte hur.
		 
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | 
|   |   | 
|  2015-10-21, 00:50 | #6 | 
| Medlem Reg.datum: Jan 2008 Ort: Uppland, Sverige 
					Inlägg: 2 733
				 |   
			
			Det är inte samma som funnits i Trainz sedan urminnes tider, där man ger den en matcap (/bild på en reflection ball, googla det) så man får fakeade reflektioner?
		 
				__________________ -k- | 
|   |   | 
|  2015-10-21, 15:35 | #7 | |
| Veteran Reg.datum: Nov 2001 Ort: Onsala,  , Sweden. 
					Inlägg: 8 149
				 |   Citat: 
 gjorde en "kristallkula" med massa påskliljor och grenar på som jag döpte till win_reflect.tga, sen maskade jag ut fält ur den och klistrade på win.tgas fönsterrutor, win_alpha.bmp ändrades ej. Sen ställde jag om parametrarna i byggprogrammet och expotererade en dummymesh för att få ut texture.txt-filerna och in med allt i Du. MEN, om det nu går att få dynamiska reflektioner i vattenytor borde det gå att få även på glasytor, hur kanske N3V talar om om hundra år   
				__________________  "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn   | |
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |