![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det här blir nog enklast om du öppnar alla coronor, stoppar alla asset-mappar i en zipfil och skickar dem till mig så kan jag göra det på min dator. Har lite program och verktyg som underlättar sådanahär jobb.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jo Korvtiger, det är nog bäst så, skall göra det framöver.
En glädjande sak är att importen av gamla SJ V3 blev ganska bra ![]() Inge stora fel. svenolovs skript svaldes med mindre fel. Endast lampor och driver ställer till problem, STLKoppel verkar funka liksom hytten (så när som på en ny tag (control-type ?). Jag forskar vidare. Måste säga att CM i TANE är mycket mer lättarbetat än i TS2010, jag som varit så skeptisk (Credits N3V!) ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Var det inte kompileringsfel på STL common source? Hade för mig att STL-koppel inte gick att få in alls, eller var det bara signalsystemet?
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jo, jag tror att det var vovven som inte fick sina ånglok att fungera i TANE om han inte tog bort STL-delarna? Men det var ju i nån beta-version?
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Själv har jag skippat TANE, eftersom det finns fel i TANE:s Script biblioteket och INGET händer, trots att N3V är medvetna om detta. Om det kommer att åtgärdas vete gudarna??????? Råd: Undvik att skriva alltför komplicerade script rutiner!!! I och för sig är de fullt sysselsatta med andra buggar i TANE. Kolla TANE Forumet. I vilket fall som helst lägger jag inte nån mer energi i detta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Jag förstår dig fullkomligt Vovven, TANE är långt från komplett och vi kommer säkert att uppleva en "patcharvinter" i år. Men mens jag försöker förstå TANE gör jag lite "research". Har fått in Svenolovs skriptsystem utan problem samt V3, G och Oubh (behållarna led av samma fel som coronorna = samma textur användes på två ställen). I övrigt fungerar det mesta (dock ej strålkastare, driver i V3). Kopplen verkar fungera.
Några bilder på detta (notera att skuggorna nu speglar verklighetn).
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Är det förresten någon som har testat att försöka få in någon av mina vagnar i TANE? Skulle gärna vilja veta vilka fel som dyker upp för att se hur mycket jobb det skulle vara att åtgärda. Eftersom alla mina vagnar är byggda på i princip samma sätt (särskilt teak och plåtvagnarna) så skulle det nog vara relativt enkelt att bara slänga ihop ett program som uppdaterar alla vagnar på en gång, förutsatt att felen inte är alltför svåråtgärdade.
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Jag skall kolla dina vagnar i morgon!
Din AFo1 fungerar utan några fel i TANE. Du kan sova på "ejderdun" inatt! Grattis ![]() Notera skuggorna som ventilatorerna ger på taket, bonus ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-07-27 klockan 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
About smoke : are the script codes broken ? Gäller SetPFXxxxxx() metoderna Svar från N3v: This is a known issue, and is something that will be looked into in future. We do not currently have an ETA for when these script functions will be functional again. Regards Zec Murphy Customer Support Rep N3V Games (Auran) Tack och lov är jag INTE ensam om att accessa dessa metoder.........men det lär dröja! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|