Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-26, 20:04   #1
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det här blir nog enklast om du öppnar alla coronor, stoppar alla asset-mappar i en zipfil och skickar dem till mig så kan jag göra det på min dator. Har lite program och verktyg som underlättar sådanahär jobb.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 21:44   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Exclamation

Jo Korvtiger, det är nog bäst så, skall göra det framöver.
En glädjande sak är att importen av gamla SJ V3 blev ganska bra
Inge stora fel. svenolovs skript svaldes med mindre fel. Endast lampor och driver ställer till problem, STLKoppel verkar funka liksom hytten (så när som på en ny tag (control-type ?). Jag forskar vidare.

Måste säga att CM i TANE är mycket mer lättarbetat än i TS2010, jag som varit så skeptisk (Credits N3V!)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg V3.jpg (137.3 KB, 807 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 23:27   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Var det inte kompileringsfel på STL common source? Hade för mig att STL-koppel inte gick att få in alls, eller var det bara signalsystemet?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 08:27   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jo, jag tror att det var vovven som inte fick sina ånglok att fungera i TANE om han inte tog bort STL-delarna? Men det var ju i nån beta-version?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 09:12   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jo, jag tror att det var vovven som inte fick sina ånglok att fungera i TANE om han inte tog bort STL-delarna? Men det var ju i nån beta-version?
Jo, det var i nån beta-version. Gott att det fungerar nu! Nåt positivt i alla fall!

Själv har jag skippat TANE, eftersom det finns fel i TANE:s Script biblioteket och INGET händer, trots att N3V
är medvetna om detta. Om det kommer att åtgärdas vete gudarna???????
Råd: Undvik att skriva alltför komplicerade script rutiner!!!

I och för sig är de fullt sysselsatta med andra buggar i TANE. Kolla TANE Forumet.
I vilket fall som helst lägger jag inte nån mer energi i detta.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 10:35   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag förstår dig fullkomligt Vovven, TANE är långt från komplett och vi kommer säkert att uppleva en "patcharvinter" i år. Men mens jag försöker förstå TANE gör jag lite "research". Har fått in Svenolovs skriptsystem utan problem samt V3, G och Oubh (behållarna led av samma fel som coronorna = samma textur användes på två ställen). I övrigt fungerar det mesta (dock ej strålkastare, driver i V3). Kopplen verkar fungera.

Några bilder på detta (notera att skuggorna nu speglar verklighetn).
Bifogade bilder
Filtyp: jpg svenolovs.jpg (203.0 KB, 807 visningar)
Filtyp: jpg g+Ou.jpg (149.9 KB, 805 visningar)
Filtyp: jpg V3hytt.jpg (141.6 KB, 794 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 19:50   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
Själv har jag skippat TANE, eftersom det finns fel i TANE:s Script biblioteket och INGET händer, trots att N3V
är medvetna om detta. Om det kommer att åtgärdas vete gudarna???????
Råd: Undvik att skriva alltför komplicerade script rutiner!!!
Vad är det för fel? TANEs script-API borde ju vara i princip samma som i tidigare versioner, med tanke på att STL-k och mina stationsscript gick in utan vidare.

Är det förresten någon som har testat att försöka få in någon av mina vagnar i TANE? Skulle gärna vilja veta vilka fel som dyker upp för att se hur mycket jobb det skulle vara att åtgärda. Eftersom alla mina vagnar är byggda på i princip samma sätt (särskilt teak och plåtvagnarna) så skulle det nog vara relativt enkelt att bara slänga ihop ett program som uppdaterar alla vagnar på en gång, förutsatt att felen inte är alltför svåråtgärdade.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 20:14   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Korvtiger

Jag skall kolla dina vagnar i morgon!

Din AFo1 fungerar utan några fel i TANE. Du kan sova på "ejderdun" inatt!
Grattis

Notera skuggorna som ventilatorerna ger på taket, bonus
Bifogade bilder
Filtyp: jpg AFo1.jpg (243.5 KB, 253 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2015-07-27 klockan 21:53.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 11:08   #9
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Vad är det för fel? TANEs script-API borde ju vara i princip samma som i tidigare versioner, med tanke på att STL-k och mina stationsscript gick in utan vidare.
Tråd N3v forum och för utvecklare med rubriken:
About smoke : are the script codes broken ?
Gäller SetPFXxxxxx() metoderna


Svar från N3v:

This is a known issue, and is something that will be looked into in future. We do not currently have an ETA for when these script
functions will be functional again.

Regards
Zec Murphy

Customer Support Rep
N3V Games (Auran)

Tack och lov är jag INTE ensam om att accessa dessa metoder.........men det lär dröja!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009