![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Låter som att TS2 blir ett köp för sig...
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Ja men det sa dom redan från början.
Och jag tycker personligen att det är bra, jag betalar gärna ett par hundra för en helt ny simulator producerad i UE4, förutsatt att dom får till bra fysik i spelet med. Men från dom spelen jag har spelat som brukar UE4 så känns det inte som en omöjlighet, så då får vi inte bara ett extremt snyggt spel utan även förhoppningsvis ett där tågen inte beter sig som bilar. Sedan skulle det inte förvåna mig om TS2 dök upp på Xbone och PS4 med tanke på att dom lagt pengar på UE4 licenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Jag hoppas verkligen att TS2 blir en egen tågsimulator och att man kan ha den och TS2015 installerade sida vid sida. Vill absolut inte att dom ska mixa dessa på nått sätt, det kommer bara bli sk*t.
Till alla som bygger i TS2015 nu, ge inte upp. Jag tror ingen kommer sluta använda den heller, för många har köpt så många add-ons och vill knappast bara slänga bort dom..
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Ja nu har ju Dovetails ett rent skrivbord framför sig förutom då UE4 begränsningar.
Så nu kan de verkligen göra en bra simulator från grunden och behöver inte ta hänsyn till tidigare versioner av tåg simulatorn. Grafiken är ju nu ordnad förutom då göra spår byggnader etc så de kan ju lägga mycket energi hoppas jag att få till resten att det verkligen blir en tåg simulator samt bra verktyg att göra rutter och tåg. ------------------------------------------------------------------------- Det spekuleras ju lite om Dovetails ska göra en tågsimulator eller ett tågspel på forumen. Vill Dovetails nå ut till stora massan så kanske det blir mer ett spel. Dvs fin grafik men tågen beter sig inte som tåg och det är lätt att köra tåg. En av utvecklarna får frågan och svaret är här under. Vet själv inte riktigt hur man ska tolka svaret. Bygger du upp simulatorn så det kan bli ett "spel" (valbart) är det väl okey om jag som användare kan bestämma det. Is TS2 going to be a simulator or a game? We have always considered the type of games that we make to be Simulation Entertainment. Of course you are probably now asking “what on earth does that mean?” The games that we make simulate real world environments, situations and systems but at the same time are designed to provide entertainment and enjoyment through gaming mechanisms. Naturally we recognise that what is considered “enjoyment” will vary from player to player and so we create sandbox like worlds which allow you to create and expand your gaming experience in a way which suits how you like to play. In TS2 we are going to be continuing this philosophy and we will be bringing you new and exciting ways to explore your passion for all things railway related. We will be talking in much more detail about the features and simulation based gameplay in TS2 in the near future so keep an eye on our community sites if you would like to know more. Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-13 klockan 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Håller med er ovanför, ser gärna att de bygger upp en ny, fräsch och modern tågsimulator och inte dras med det gamla som knappt fungerar.
Nuvarande content kommer inte gå över till nya TS, är tveklöst 100% säker på det. Från ett utvecklarperspektiv är det guld och bra besked, även om jag också gärna sett mina inköp föras över. Det borde skvallra om att vi får nya pipelines, format och verktyg att jobba med. *fingers crossed* C# med Dokumenterade API's är såklart cremé de la cremé. Men sen tjänar de bra kosing på deras DLC's...så, de kanske håller i tyglarna. Man vet ju inte. Utöver små förbättringar i fysiken, tror jag inte de kommer lägga någon större tyngd på att förbättra vad UE4 per default kan hantera. De finns två huvudsakliga anledningar till detta. 1. De tilltalar en väldigt liten skara av användarna. 2. Mycket extra jobb för väldigt lite "gain" företagsmässigt. Tror även användare generellt, även om det kanske inte inkluderar oss mer insatta, att ett större, bredare men framför allt mer frekvent utbud av DLS's överväger mer fysiskt korrekt köregenskaper, som samtidigt är mycket svåra att "känna" och "uppleva" på en dator. Samt, det är så DTG's affärsmodell antagligen ser ut. Slutligen...det är också så att de kanske inte har erfarenhet eller kan modellera bättre köregenskaper. Dynamiska problem i realtid kräver, om denne skall vara korrekt, mycket avancerad kod och optimering. Det är ett masterprogram bara det. Utöver att kunna den teoretiska biten, skall dessa analoga problem sannolikt översättas till någon form av finita-modell, som skall analyseras för varje frame i tågsimulatorn. Det...kan bli väldigt tufft även för den bästa av processorer. Men såklart, man kan ju alltid göra en ful-lösning för nästan allt, frågan är egentligen hur mycket man orkar pilla. Hoppas mest på moddningskompabilitet, dvs så att vi i communityn kan utveckla vad vi vill för att få nya TS att fungera såsom vi vill ha det. Editor plug-ins för att skripta autoplacering av hastigheter, skyltar, signaler osv. Tänk er att modda sönder TS såsom folk verkar göra med Skyrim...drööööm ![]() Hoppas på mer än bara en grafikknuff...även om det i sig är välkomnat. Men C#...jaaa, snälla, snälla snälla... Den dagen jag startar med att skriva Using TrainSimulator; i mitt skript...skall firas som det aldrig firats förr. (Såklart under förutsättning att de kommer med vettiga API's...) [Edit] Även om UE4 har läckra grafikegenskaper, så blir det bara så snyggt som utvecklarna gör det. Unreal ger bara utvecklare verktyg, inget som säger att det per-auto blir bra för det ![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2015-02-14 klockan 01:48. Anledning: Övr |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Dock så ser det mesta som man lägger in i UE4 sjukt bra ut utan mycket arbete. Antar att du menar att om utvecklarna gör en mer detaljerad och fin modell så ser det bättre ut
![]() Jag skulle vilja se mac-support. UE4 har ju stöd för mac så det vore ju inte jättesvårt att fixa. Dock vet jag inte hur enkelt det är. Har inte pillat så mycket med UE4 än. Har dock lekt lite mer i unity och där är det ju hur lätt som helst att "porta" (okej kanske fel ord då man inte direkt portar spelet) till PC, mac, android, iOS, etc. Men när det gäller fysik tror jag inte det blir mer avancerat än idag. Vet inte om det var detta kungsfisk snackade om. De flesta som spelar TS2015 gör just det, spelar det. Tror inte att de gör det för att få en ultrarealistisk upplevelse. Det gör inte jag. Jag kör för jag tycker det är kul och vill ha det relativt enkelt. Kunna dra i en spak och så rör det på sig. Ha en avkopplande stund typ. Vore dock kul om det finns stöd för mer realistiskt spelande också.
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Helt plötsligt la newS IORE upp till download. Är det bara för TS2 som kommer? Efter så många år, det tycker jag är tråkigt.
Jag kommer inte ha TS2 för det kommer inte få plats till min dator. Tack för mig! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|