![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Låt mig ta och fundera, så återkommer jag........
Vad gjorde du med smoke containers 14 och 15 när du avlägsnade 9-13? Testa med att bara ta bort smoke comtainer 15. Senast redigerad av vovven47 den 2014-11-20 klockan 08:47. Anledning: en ny idé |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Att ta bort 15 hjälper inte. Endast när man tar bort 10-13 försvinner flimret!!! Det finns 2 tfx-filer som kanske anropas av skriptet och ställer till nåt???? EDIT: Kollade just E2 951 och det flimrade även i Surveyor, Här var det 5 smoke-containrar som åkte väck 7,8,11,12,13 Här är ju tydligt att skriptet anropas för att styra vissa smoke-effekter!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 13:15. Anledning: E2 951 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Problemet är ju att det fungerar på mina 2 PC-er, men jag har tittat i
scriptet och gjort några ändringar på smoke containarna (10-13). Tyvärr kan ju inte jag testa, men jag har laddat ned TGOJ S3 55 som försöks kanin: http://www.mediafire.com/download/ej...2014_11_20.rar Alltså kan vem som helst med flimmer problem testa detta lok och återkomma med resultatet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tyvärr Vovven,
S3 flimrar också efter att man startat det och fortsätter sen att flimra hela driversessionen. Däremot flimrar det inte i Surveyor som E2. Jag tror inte felet ligger i smoke-containrarna utan i skriptet för det verkar som detta uppstår vid nåt anrop i skriftet och skulle väl då stämma med uppdateringsfrekvensen av rök-effekterna??? (gissning). Du har ju den okrypterade steam_l.gs och kan kanske hitta var detta sker???? Känn inget tvång att göra detta! Jag kan ju ta bort de trilskande smoke-containrarna (och gå miste om de små kul effekterna).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]() Citat:
jag får tag i en PC där som får flimmer?? Scriptet är tungt (omkr 2500 rader) och bygger på Timeout funktioner för att reglera rök scenarier. Start/stop Timer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 395
|
![]()
Hej!
Jag tar åter upp problemet jag har med att överhuvudtaget få alla de fina ångloken att fungera i mitt Trainz 2010 build 49933. Det är tydligen en kuid som är missad och jag vet inte hur jag skall finna den. Vovven47 är den ende som kanske kan hjälpa mig? Det är <kuid2:448495:50510:1>, även samma ...50511 och 50512... Tenderna är synliga, men inte något av loken. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() Citat:
<kuid2:448495:50510:1> Är tenderloks interiorn som finns på hans sida
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|