Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-20, 08:42   #1
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det halp int! Flimret kom tillbaks!!!!?????
Låt mig ta och fundera, så återkommer jag........

Vad gjorde du med smoke containers 14 och 15 när du avlägsnade 9-13?

Testa med att bara ta bort smoke comtainer 15.

Senast redigerad av vovven47 den 2014-11-20 klockan 08:47. Anledning: en ny idé
vovven47 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 12:06   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
Låt mig ta och fundera, så återkommer jag........

Vad gjorde du med smoke containers 14 och 15 när du avlägsnade 9-13?

Testa med att bara ta bort smoke comtainer 15.
Jag lät 14,15 vara kvar utan att numrera om.

Att ta bort 15 hjälper inte. Endast när man tar bort 10-13 försvinner flimret!!!

Det finns 2 tfx-filer som kanske anropas av skriptet och ställer till nåt????

EDIT:
Kollade just E2 951 och det flimrade även i Surveyor, Här var det 5 smoke-containrar som åkte väck 7,8,11,12,13

Här är ju tydligt att skriptet anropas för att styra vissa smoke-effekter!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 13:15. Anledning: E2 951
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 16:42   #3
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Problemet är ju att det fungerar på mina 2 PC-er, men jag har tittat i
scriptet och gjort några ändringar på smoke containarna (10-13).

Tyvärr kan ju inte jag testa, men jag har laddat ned TGOJ S3 55 som försöks kanin:

http://www.mediafire.com/download/ej...2014_11_20.rar

Alltså kan vem som helst med flimmer problem testa detta lok och återkomma
med resultatet
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 19:02   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Tyvärr Vovven,
S3 flimrar också efter att man startat det och fortsätter sen att flimra hela driversessionen. Däremot flimrar det inte i Surveyor som E2.

Jag tror inte felet ligger i smoke-containrarna utan i skriptet för det verkar som detta uppstår vid nåt anrop i skriftet och skulle väl då stämma med uppdateringsfrekvensen av rök-effekterna??? (gissning).

Du har ju den okrypterade steam_l.gs och kan kanske hitta var detta sker????

Känn inget tvång att göra detta! Jag kan ju ta bort de trilskande smoke-containrarna (och gå miste om de små kul effekterna).
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 19:22.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 08:33   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Tyvärr Vovven,
S3 flimrar också efter att man startat det och fortsätter sen att flimra hela driversessionen. Däremot flimrar det inte i Surveyor som E2.

Jag tror inte felet ligger i smoke-containrarna utan i skriptet för det verkar som detta uppstår vid nåt anrop i skriftet och skulle väl då stämma med uppdateringsfrekvensen av rök-effekterna??? (gissning).

Du har ju den okrypterade steam_l.gs och kan kanske hitta var detta sker????

Känn inget tvång att göra detta! Jag kan ju ta bort de trilskande smoke-containrarna (och gå miste om de små kul effekterna).
I vilket fall som helst vet jag mer och jag drar snart iväg söderut. Kanske
jag får tag i en PC där som får flimmer??

Scriptet är tungt (omkr 2500 rader) och bygger på Timeout funktioner för att
reglera rök scenarier. Start/stop Timer
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-29, 18:59   #6
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 395
Standard

Hej!
Jag tar åter upp problemet jag har med att överhuvudtaget få alla de fina ångloken att fungera i mitt Trainz 2010 build 49933. Det är tydligen en kuid som är missad och jag vet inte hur jag skall finna den. Vovven47 är den ende som kanske kan hjälpa mig? Det är <kuid2:448495:50510:1>, även samma ...50511 och 50512... Tenderna är synliga, men inte något av loken.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rödlistade lok.jpg (274.2 KB, 131 visningar)
Filtyp: jpg missad kuid.jpg (172.9 KB, 129 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-29, 19:31   #7
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Hej!
Jag tar åter upp problemet jag har med att överhuvudtaget få alla de fina ångloken att fungera i mitt Trainz 2010 build 49933. Det är tydligen en kuid som är missad och jag vet inte hur jag skall finna den. Vovven47 är den ende som kanske kan hjälpa mig? Det är <kuid2:448495:50510:1>, även samma ...50511 och 50512... Tenderna är synliga, men inte något av loken.
Hälsningar

<kuid2:448495:50510:1>

Är tenderloks interiorn som finns på hans sida
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009