![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har provkört och testat ett synth-fritt BJ Hg. Resultatet en hel del ros men tyvärr också ris.Vagnsbromsen utmärkt, reglagen fungerar bra - men med ett viktigt undantag; pådraget!
Första provresan: Gick inte att få läge 0. Loket rullade igång på läge 1 av sig självt. Lite knepigt få rätt grepp om pådraget. Andra provresan: Nu fungerade läge 0. Loket accelerade med 600 ton på kroken tillfredsställande. Vid pådrag 20 gick det inte att dra ner pådraget under läge 16. För att kunna stanna tåget/minska farten måste pantografen inaktiveras varvid vagnsbromsen slog till. Frånsett problemet med pådraget; vilket trevligt lok att göra, att å-knappa sig fram i hytten ett nöje. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra att nån är på alerten, Nisse!
Jo detta med pådrag är lite lurigt: I lokets enginespec. anges antal throttle-notches. I hyttens config i throttle_lever - containern skall det vara lika många. Sen till "Auran-idiotics" - Trainz har ALLTID endast 8 notches, så om man sätter antal notches till t.ex. 16 så blir 0 och1 samma osv. Håller just på att utreda detta för Ma-loken så jag kan uppdatera Hg och Ud sedan, hoppas jag ! Tack Nisse! Citat:
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
|
![]()
... i Hg-hytten. Diverse ormar, grodor och ankor hade tagit sig in och förde ett himmla liv.
Med Nisses hjälp pågår sanering. Nisse gör även ett gediget jobb att testa CAB-körning med olika vikt i kroken, så det kommer uppdateringar efter hand. Mellan varven fixar jag med texturer och annat och förbättrar eftersom. Även TGOJ hade Hg-lok så jag har börjat på en variant och nu anpassar jag texturerna efter mappningen och inte tvärtom (som jag tillbringat 100-tals timmar med för att tillfredställa vissa "väderbitare").
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket snyggt! Och tack!!! för att du underlättar för oss ommålare
![]() ![]()
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Har äntligen hunnit provköra Hg-loken! De är mycket fina. Stort tack för dem!
![]()
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
... är inte över än.
Med Nils hjälp har vi fixat till hytten så att den fungerar (nästan) som på riktigt ![]() Det blev till slut 3 lok med egna hytter, SJ, BJ och TGOJ. Sluttest av Nils återstår, sen kommer dom ![]() Lite "goa" bilder så länge:
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Ser underbara ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Det blev riktigt fint, LEnnart!!
![]()
![]() |
#54 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Bara att instämma med föregående talare
![]()
![]() |
#55 |
Veteran
|
![]()
... i datorns nätaggregat, rök och eld, datorn förstörd men har plockat ut hårddiskarna som "ser" oskadade ut.
Nu blir jag tvungen skaffa en ny dator och en adapter så jag kan läsa in allt värdefullt från hårddiskarna. Så drömmen om Hg får förbli det ett bra tag till, Bara att hoppas att allt fins kvar ![]()
![]() |
#56 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
Usch, måtte hårddisken/arna räddas. Dock som en någon tröst i eländet så är samtliga Hg cdp-fler, som du LAn skickat i (relativ) säkerhet hos mig. Dessutom gäller det också dina tunnlar, som inte lagts ut.
Jag lägger dock inte ut något. Då vill jag ha ett direkt uppdrag. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Usch alla trainzares värsta mardröm hoppas bara hårddiskarna lever
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Veteran
|
![]()
... för tröstande ord i all bedrövelse!
Jo då Nils, tunnlarna finns nånstans på dessa HD! Vi får se vad som går att rädda!? Har ny dator P.G. sen får vi se och be.
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Jag knäfaller.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |