![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
En besynnerlighet. Om man har AI-trafik och tåget håller, låt oss säga 80 km/tim ute på linjen, och tåget ska passera en vägkorsning med vsi-signaler och krysstavlor (inga försignaler eller bommar finns) så kommer tåget att automatiskt sakta ner till 40 km/tim vid ringsträckans början. Efter passage av ringsträckans början (när vsi-signalen slagit om till vitt sken) börjar AI-tåget att (långsamt) accelerera igen.
Finns det något sätt att ställa in signaler tillhörande STL-vägskyddet så att AI-föraren ej påverkas (och sänker hastigheten)? Som kuriosa: Har man vägskyddsanordningar inom ett stationsområde med max 40 km/tim märks inte någon hastighetsminskning.
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
Taggar |
signaler, vägskydd |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|