![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det var väl ungefär så mycket jag redan visste, men jag försöker forska vidare. Jag har försökt få ut möjliga linjer och färger kring 1950-
Problemet är vad det skall stå på takskyltarna som var så karaktäristiska på den tiden ? Det jag kommit fram till är följande: 1. Linnéplatsen – Centralstationen – Vidkärr Svart/vit 2. Linnéplatsen – Lilla Bommen – Brämaregården Gul/svart 3. Högsbo - Centralstationen - Kålltorp Blå/vit 4. Sannaplan – Brunnsparken – Korsvägen – Mölndal Grön/vit 5. Lundby - Brunnsparken - Korsvägen – Torp Röd/vit 6. Linnéplatsen – Sahlgrenska Orange/vit (Blindtarmen) 7. Guldheden - Centralstationen - Kortedala Brun/vit 8. Centralstationen –Korsvägen – Krokslätt GrönRöd/vit (Högtrafik) 9. Saltholmen – Järntorget Ljusblå/vit Kan stämma hyfsat !? Bild på en Åtta (om den vände i Krokslätt vet jag inte men kanske?), den sattes ju in vid högtrafik och grön/rött signalerade väl att den följde och anslöt till 4an och 5an !? Kan ha gått till Torp också ibland ![]() ![]() ![]() Eftersom jag inte kan skripta gör jag som med de blivande Dm/IORE-loken, man får klona och redigera vissa .texture.txt - filer.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|