![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Koppelstångsboggierna verkar inte vara helt ovanliga på lok runt 50 ton. Ett annat ganska vanligt exempel är ge:s 45 tonnare. Orsaken till konstruktionen är att man bara har en traktionsmotor per boggie men ändå vill ha två drivande axlar. Större lok har ju en traktionsmotor per axel.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Jobbar lite sakta vidare, idag kör vi orange.
Det som är kvar i stora drag: - Hytt (In och utvändigt) - LOD mesher - Shadow mesh - Engine spec - Buggfix
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Hm, någon har nog glömt sitt lok ute i regnet.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Såg faktiskt inte att det var koppelstänger först, lite häftigt! Men den passar bra även i orange, känns lite SJ över det ändå då..
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Bara en sista skärmdump för i kväll.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Valet av materialtyper har stor betydelse, här är samma lok och i princip samma texture, fast med ett .m.tbumpenv material istället för .m.tbumptex
Bifogar också den lokspecifika texturmappen, generering av detaljer och vädring i texturerna rockar. Dvs det kommer att vara enklare att måla om det här som en traditionell modell trots avancerade material och detaljerade texturer. Bifogar även den genererade diffuse texturen som gämförelse. Substance designer/substance player är häftiga grejer.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Lite sakta har jag börjat bygga på inredningen.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|