![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Har fixat baksidorna på elspärrtavlan. Kolla och OKa!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-14 klockan 16:41. Anledning: Fixat! 130414:16:30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Veteran
|
![]()
Bromssläden har gjorts som två halvor för då möjliggörs att justera spårvidden. Tekniken vid utsättning framgår av bilderna.
Den nya lila MM kommer att användas till objekt med Speciell funktionalitet.
![]() |
#64 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Verkar vara en klok lösning. Fyra flugor i en smäll. (600mm, 891mm, 1067mm och 1435mm).
![]() |
#65 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() EDIT: På ploglyfttavlan (den runda) ser det inte så snyggt ut, den är inte riktigt rund, och man ser kanten på den fyrkantiga en bit bort (tyvärr saknar jag bilder på detta...). Även elspärrtavlan skulle behövas uppdateras lite. Som det är nu, måste den hänga i en stolpe på en KTL-brygga, men visst har man den ibland fäst i själva bryggan? (Dvs, går inte att ha den högt upp utan en stolpe till). Även en liten stolpe under för en signalpilstavla skulle behövas, för ibland kan det vara bra att fästa en sådan under, så man vet vilket spår strömmen saknas på.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-04-14 klockan 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]() Citat:
username "STL 3.1 ETavla Elsäkerhetstavla b1" kind "scenery" trackside 0 height-range -50,50 rotate-yz-range -90,90 light 1 description "Electric supply security sign" category-class "WS" author "LAn and Svenolov, STL" license "Free for non commercial use" category-region "SE" category-era "1960s;1970s;1980s;1990s;2000s;2010s" trainz-build 3.1 script "t_tavla" class "TSign" string-table { logotype "HTML_logo.tga" header "Egenskaper för" description "Elsäkerhetsstavla" default "Typ av Tavla" default_0 "Välj" texture_0 "Inkopplingstavla" texture_1 "Urkopplingstavla" texture_2 "Nedkopplingstavla" texture_3 "Strömbegränsningstavla" mounting "Typ av montering" mounting_0 "Ingen stolpe" mounting_1 "Fyrkantig stolpe" mounting_2 "Rund stolpe" mounting_3 "Bryggmontage" prop_left "Vänster sida om spåret" prop_right "Höger sida om spåret" prop_adjust "Justeringar" } extensions { mounting_0 3.1,1.8,4.8,0.1 mounting_1 3.1,1.8,4,0.1 mounting_2 3.1,1.8,4,0.1 mounting_3 5.6,4,6.6,0.1 position_x 2.75,2.5,3.35 } script-include-table { mssignalsource <kuid:177292:209010> } obsolete-table { } mesh-table { default { mesh "tavla.im" auto-create 1 effects { default_0 { kind "texture-replacement" texture "inkopplingstavla.texture" } } } mounting_1 { mesh "stolpe_f.im" auto-create 1 } mounting_2 { mesh "stolpe_r.im" auto-create 0 } mounting_3 { mesh "stolpe_b.im" auto-create 0 } target { mesh "movetarget.im" auto-create 1 effects { movemarker { kind "attachment" default-mesh <kuid:67375:101312> att "a.zero" surveyor-only 1 } } } } thumbnails { 0 { image "screen.jpg" width 240 height 180 } } kuid <kuid:67375:101448> kuid-table { movemarker <kuid:67375:101312> default_0 <kuid:67375:101496> Skall vara en 5:a på slutet. mshtmllibrary <kuid:177292:209002> stlsignalsource <kuid:177292:209010> }
![]() |
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
Nu tror jag det är du som blandat ihop tavlorna!?
Texturegroup 101495 hör till Elspärrtavlan och 101496 till Elsäkerhetstavlan. Rätta mig om jag har fel!
![]() |
#68 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Tänkte inte på, att 1435/2 blir ca:720mm ![]() Sen har jag ingen aning, om släde användes på 600mm. Men tre flugor, är bättre än två.
![]() |
![]() |
#69 | |
Veteran
|
![]() Citat:
För att ni skall slippa gissa laddar jag med en beta1 på bromskon + bromsslädhalvorna + texturegroup och ny lila MM. Nu kan ni utöva "skjutspassning" av hjärtans lust! Bromsskon är standardjusterad för mina G- och O-vagnar, använder ni andra får ni justera i Y-led! Vad jag vill veta är om buffer-speed 5 (=18 kph) är för högt??? Ni kan själva ändra i config. !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-14 klockan 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Du gör ett bra Betajobb!!!
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Här kommer ännu mer!
U-tavlorna och S-tavla: Bör gå att sänka en bra bit ner bredvid spåret, gärna även att dem kan vinklas lite, in mot spåret, om det är möjligt! Kolla på bilden. Infotavlan, 510x510mm, avstånd-skriften skulle behöva en egen attachment-point (stavar jag rätt nu? ![]() Annars har jag inget mer för tillfället! Fortsätter testa mig fram, in i Trainz igen!
![]() |
#72 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Tog ett par steg med dina "skor"
![]()
![]() |
#73 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Det var den högra halvan som kommit på drift! Vill du testa att det stämmer nu, och meddela resultatet!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-14 klockan 22:27. Anledning: Rättat 130414:10:15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack för all hjälp!!!
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Tack STL för de fina tavlorna!
På de gamla kilometertavlorna från STW (tror jag?) kan man läsa kilometeravståndet på båda sidor av skylten. I den version jag laddat ned från STL syns avståndet bara på ena sidan. Finns det olika varianter utefter svenska banor, alltså text bara på en sida respektive text på båda sidorna? Vänligen
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|