Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-13, 23:03   #11
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Kontaktledningshöjden vid nybyggda banor är 5500mm, och vid äldre (som är vanligast idag) 5600mm enl ett av Trafikverkets dokument jag läste tidigare idag Men höjden på bryggorna har jag tyvärr ingen koll på. Men utgå annars från STW's? För dina nya bryggor får väl samma höjd som dem?
Nu är det så att Trafikverkets kontaktledningshöjder stämmer inte med Trainz. I Trainz gäller 6.0 m över mark (eller 5.7 m örök), och så måste man nog placera Morabrygg- och fackverkskonsoler så att utliggarnas undre kontaktledningsfäste hamnar 6.0 m över mark, annars kommer lokens stömavtagare fel!!!

STWs sceneryobjekt är ju höj- och sänk-bara och vår nya monteringslinjal kan vara till stor hjälp!

Jag har försökt anpassa bryggmontaget på Elspärrtavla och Elsäkerhetstavlorna så att dom skall gå att justera till bryggorna men jag behöver ha det hela ordentligt testat !!! Det är det som "public-betatestare är till för

Jag bifogar en RAR med de nya varianterna av dessa tavlor och vore tacksam för respons
Bifogade filer
Filtyp: rar stl 3_1 Elspärrtavla texture group b1.2.rar (172.0 KB, 78 visningar)
Filtyp: rar E-Tavlor Test.rar (387.3 KB, 75 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.