![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stod nere vid Spånga stn med bussen idag och såg en gammal elspärrstavla på stolpe.
Går det att önska gul/svarta stolpar i paketet också? En sämre bild tagen med mobilen.
![]() |
#34 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
Jag visste inte att ni hade den. ![]() Och en annan sak. Ett tips angående stoppförbuds tavlorna, dom är för stora. Dom ska vara lika breda som stolpen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Medlem
|
![]()
Jag bollar nedanstående vidare till vår outtröttliga LAn.
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-04-12 klockan 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
önska får man, och tavlorna är så generellt skriptade av Svenolov så det är inget problem att lägga till ett val för gulsvarta stolpar! Det skall bara göras en mesh och lämplig textur och det är ju mitt bord. Har skrivit upp det på min "låååånga komihåglista"! VILKA TAVLOR KAN HA GULSVARTA STOLPAR ?????????? Att fixa till en gulsvart stolpe blir en barnlek när man har förmånen att få samarbeta med en så fantastisk "Skriptmagiker" som Svenolov !!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-04-12 klockan 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
Bra betarespons, Robert!!! Då får vi kanske(se bilder!) minska ned dom! Kommentera dessa bilder är du snäll!
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
Om ni kollar dessa tre screenshots så ser ni att de inringade tavlorna inte uppför sig som jag vill! Det (o)lustiga är att det är inget i varken mesher, texturer eller config som skiljer dom från resten men ändå uppför de sig inte som resten !!!???? Vaffö e de på dette vise ???
Kom nu bara inte med att alla familjer har svarta får! Jag behöver tips!
![]() |
#39 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Veteran
|
![]()
Om ni tittar på bilden ser ni en Morabrygga på "defaulthöjd" (den höjd den hamnar på när man sätter ut den),
en fackverkskonsol på sin defaulthöjd samt en utliggarkonsol på sin defaulthöjd och en av våra tavlor på sin defaulthöjd (just nu). Nu till "frågesporten": 1. Vilken var "defaulthöjden" på en Morabryggas underkant i verkligheten ???? 2, Vilken var "defaulthöjden" på en Fackverksbryggas underkant i verkligheten ??? 3. Vilken var "defaulthöjden" på en Utliggarkonsols underkant i verkligheten ??? Att få svar på dessa frågor är absolut nödvändigt om vi skall kunna ställa in "rätt" defaulthöjd på våra tavlor vid bryggmontage och ge dom rätt justermån i höjdled !!!!
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Här är några bilder som jag hittade på stoppförbuds tavlor.
Stoppförbuds tavlorna är något bredare än stolpen. Har upptäckt att stolpar i en sektion med sugtransformator har gula ränder. Den skulle vara nåt att fixa, så att man kan få kontaktledningsstolpar med gula ränder. Se bild nedan.
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Hej.
Mitt problem är att mina "Osynliga signalMastrar" inte kan få kontakt med någon Hsi. Alla andra signaler går bra, men när jag försöker med Hsi hänger den sig (se bild). Detta problem uppstod efter att jag installerade tavelpaketet.
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Skulle man kunna göra en hindertavla som fungerar som no entrypoint?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Bra att du testar äldre scenery signaler med osynlig master. Här kan finnas ett kompatibilitets problem. Jag ska titta på det.
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
En hindertavla kommer att fungera som en signal i stopp.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|