|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 | |
|
Medlem
|
Quote:
Det är riktigt att problemet kanske löser sig, är väldigt nyfiken. Fyra banor väntar... Nisse |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Är redan i farten med den första kilometerstolpen av 84!
Ett litet frågecken har dykt upp. Enligt manualen skall MM placeras 0,5 meter bakom objektet. Går man in i konfig-rutan och försöker ställa in MM i förhållande till objektet (B:et) så kan man inte justera mer än 0,25 meter. Räcker det? Nisse |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
|
Quote:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Last edited by svenolov; 04-10-2013 at 03:40 PM. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
Fortsätter att tjata på med frågetecken. Tänkte testa lutningsstolpe i ett synnerligen besvärligt läge. Ska jag då använda Ekans lutningsstolpar och ta bort Thomas gamla texturer?
Bättre att fråga än att göra fel. Tack för svaret ovan; förenklar hanteringen. Nisse |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Veteran
|
Quote:
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
|
Quote:
Nisse |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Helt suveränt. Man tackar.
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Hej! Jätte bra jobbat!
![]() En liten fundering angående modern hastighetsttavlan, från 170 till 200 finns inte på hastighets tavlan, då är det i stället en pil som pekar uppåt, finns även en pil som pekar nedåt, se bild.
|
|
|
#9 | |
|
Veteran
|
Quote:
detta är intressant! Att hastighetstavlan går till 200 gör inget för det väljar man själv och "överskridande"- och "restriktions"-tavlor finns som Infotavlor både som kvadratisk och rombisk 350x350 mm som man själv kan montera under hastighetstavlan! Men den runda tavlan har jag aldrig stött på hittills??? Är det en tilläggstavla eller är det själva hastighetstavlan som har denna bild ? Kan du reda ut detta vore jag tacksam! Både jag och Svenolov är mån om att allt skall bli rätt i slutändan! Sånt här är hela vitsen med Public Beta !
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Medlem
|
Quote:
Det är själva hastighetstavlan. Om du vill se mer så har jag en instruktionsbok över alla tavlor.
|
|
|
|
#11 |
|
Veteran
|
På bild två i denna post av Andelind:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....25&postcount=1 syns en gul U-tavla och en gul (förmodligen tåglängd) tavla. Dom jag gjort är blå, vita och vitgula som kanske är av äldre typ. De gula piltavlorna finns inte heller med i Tavelpaketet. Den som vet något om dessa gula varianter kan väl tala om det i denna tråd!!!
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|