|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
|
Som resultat av tråden "Tåg och objekt" samlade jag ihop det material jag hade för lite lador samt att några hörsammade min förfrågan om man kunde tänka sig att förse mig med lite underlag på byggnader i det svenska landskapet, typ lador och bondgårdar och liknande. Jag fick från fler ett suveränt underlag och samlar resultaten i den här tråden tänkte jag. Alla byggnaderna kommer i samma paket när jag släpper, så det blir som vanligt att jag smyger med uppdateringar vartefter nya paket kommer in. Dessa byggnader bygger jag först så det huvudsakliga är med, sen får vi se vad som läggs till.
De här två är först på plan, jag ska bara förse dom med dörrar mm så släpper jag dessa. Överst en lada jag har på hemmaplan. 50 meter lång, så den bör synas väl i landskapet. Andra byggnaden har jag fått underlag från Alex, tackar och bockar. det är en helcharmig loge, lite utmaning att få med dess charm och patina i modellen. Vi får se hur det går. Last edited by Mazz; 02-26-2013 at 04:27 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
Bra underlag+skicklig byggare=mumsmums! Ser verkligen kanonfina ut
![]()
|
|
|
#3 |
|
Medlem
|
Det är riktigt kul att se logen som en 3D-modell!
Jag tänkte på bild nr 2 så sitter det nu en plåtport, på den kortsidan av byggnaden, men jag har sett att vi har kvar dom två trädörrarna som satt där innan. Så jag kan kanske ta en bild på dom så blir det som det såg ut innan på den sidan. ![]() Annars så ser båda byggnaderna riktigt fina ut, bra jobbat!
|
|
|
#4 |
|
Hedersmedlem
|
Toppensnygga, Mazz!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
|
Hej
![]() Så himla snygga
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Gött!
|
|
|
#7 |
|
Hedersmedlem
|
Tackar och bockar för trevliga kommentarer
![]() Provat nu hur byggnaderna ser ut i simulatorn och även så man får en uppfattning om dess storlekar kanske. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Veteran
|
Hej
![]() Helt grymt, bättre kan det inte bli
|
|
|
|
#9 |
|
Hedersmedlem
|
Härligt grymt bra!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
|
Kanon Mazz!
Nu blev jag sugen på att fortsätta min stora rutt! Efter ett långt uppehåll (16 Sep 2013), när rutten total krashade. Malmö Ban blir nu Södra Stammbanan med spår till Köpenhamn! Skall se ifall jag kan ta lite bra bilder på en Skånsk gråstenslada också! Mvh // McDOZ // Gert Persson, Malmö ps. Skall lägga upp lite nya sreenshots snart. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
|
Helt fantastiskt fint mazz!
|
|
|
#12 |
|
Medlem
|
looks very good
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hedersmedlem
|
Mycket snyggt, ser ruskigt verkliga ut!
|
|
|
#14 |
|
Medlem
|
kanonbra
|
|
|
#15 |
|
Hedersmedlem
|
Snart dags att lägga upp några bonngårdar-lador-ängslador på en banbyggar-site i närheten...
![]() Stort tack till Alex som försett mig med underlag från förebilden.. Lite egen tolkning har det dock blivit i detaljerna. Texturen tjänar även till några enkla ängslador, som ju svenska åkrar har i massor. Kommer i ett litet paket, tillsammans med första version av ladan ovan.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| stall |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|