|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Hej alla!
Även om en multiplayerfunktion har funnits en tid nu i OpenRails så har den inte riktigt hållit måttet. Men med den senate experimentella releasen så fungerar det mesta tillräckligt bra för onlinespel. Tänkte annonsera här och se om det finns något intresse för detta. Jag kommer hålla en server igång ikväll (16/2) och troligen även under dagen/eftermiddagen imorgon (17/2). Vi kommer att köra på KMJ 4 med ett antal handplockade lok/vagnar som har testats med OpenRails och som fungerar bra. Detta också för att alla deltagare ska kunna se varandra korrekt. Det krävs en del jobb, men när man väl kommer igång är det riktigt roligt. Jag kommer sitta som trafikledare och även köra ett tåg om det finns tid. Du behöver:
För att det hela ska fungera behöver du göra en snabb ändring i kontrollpanelen. Gå till Klocka,språk och nationella inställningar > Nationella inställningar > Ytterligare inställningar och ändra decimaltecken till ".", alltså en punkt. Starta OpenRails som vanligt. Bocka i alternativet Multiplayer och tryck på Start. Fyll i ett användarnamn samt IP-adressen och porten nedan. Lämna de andra inställningarna som de är. Välj Client och sedan en path samt ett consist. Tid och datum hämtas från servern. IP: 81.21.212.143 Port: 31000 Vi startar 22:45 och fortsätter ett par timmar.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Ny port är nu 30000.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Nu stänger jag för ikväll. Återkommer med ny info för imorgon.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2009
Location: Danmark
Posts: 1,171
|
När börjar nästa Session idag?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Jag kommer eventuellt dela up resten av eftermiddagen/kvällen i två sessioner.
Men nu drar jag igång servern mellan 15:30 och 17:30 till att börja med, hoppas på en längre session ikväll. IP: 81.21.212.143 Port: 30000
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Hej
Vad behöver man mera ? /John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Det som står i första posten ska vara allt du behöver även idag.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Hej igen hor får man igång det hela ?
/John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Nu är sessionen stängd. Jag fortsätter senare och håller igång mellan 19:30 och t.o.m. tidigast 22:30.
IP: 81.21.212.143 Port: 30000
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Hej jag har laddat hem allt,hur gör man för att få igång OpenRails ja är en gubben på 57 år,jag är inte så bra på eng, det är inger mer till MS train man behöver ? för ja får det inte att fungera
/John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Stänger sessionen redan nu pga bristande aktivitet.
Du måste försöka förklara bättre vad det är som inte fungerar. Jag förstår inte var problemet ligger.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Hej! var installera man dom olika sakerna
/john
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2003
Posts: 283
|
Allt ska installeras som vanligt, alltså till MSTS. Men du startar OpenRails när du ska köra istället för MSTS.
__________________
/ jimsom |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2002
Location: , , .
Posts: 269
|
Va kul att ni kör lite multiplayer tillsammans!
![]() Starkt jobbat jimsom! |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Quote:
I vilka mappar ska dom olika grejorna ligga ? /John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|