![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej Lennart! Näe, det var inte det jag menade. Jag menar hur själva stolpen sitter fast i marken, förr göt man väl fast stolpen direkt i backen med betong, men numera har man färdiggjutna fästen i marken, som man sedan skruvar fast i stolpen i, som du ser på din tredje bild i första inlägget
![]() ![]()
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Du har nog rätt, STWs stolpar är byggda med fast stolpfot. Banverkets standard idag är väl justerbar stolpfot som på bilden. Jag kan ändra till nåt som liknar den på de moderna stolparna, de äldre får väl behålla fastgjuten befästning.
Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej (igen)! JAg tycker inte du ska ersätta dem med något modernt - utan snarare komplettera, för många stolpar som har äldre stolpfäste har ju även moderna utliggare
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej! jo jag tänkte på att det behövs längre utliggare för växlar. dom är längre i växlar. Mer vet jag inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Ha klart för er en sak: Allt som finns på STWs stolpar kommer att finnas med i denna updatering, så kolla först vad som finns!!! Det finns lite olika utliggare men behövs någon ny vill jag ha mått så går det att fixa!
"att vi skall ha uteliggare är faktum" - urusel göteborgshumor igen!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]()
Den länken ger mig inga mått på utliggare!?
Till STW-stolparna finns eg. bara en typ i 3 versioner (enkel, dubbel, trippel) för vä och hö-montage. Bifogar en måttbild på dessa. Jag förstår vad du är ute efter, en utliggare som går ut till mitt emellan två spår??? Finns sådana??? Citat:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-02-02 klockan 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|