![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 32
|
![]()
I ett (desperat) försök att utrota ett skriptfel har jag plockat bort alla signaler
på min bana. Nu håller jag på att sätta ut dem igen med täta kontroller i Driver-läge för att detektera eventuella skriptfel. (Jag kör TS2010 build 49933 version 3.3 och har installerat hela STL Aktuellt – Rev. 130114 plus JohanV:s moderna signaler och använder scenery- och trackside-signaler om vartannat.) Nu har jag stött på ett problem som fått mig att undra vad jag håller på med och vad en rimlig felsökningsmetod egentligen är. Bild 1: På min bangård satte jag ut en dvärgsignal (JVS Dvsi L b3) med växeln Rib vx307 i vänsterläge. Därefter sparade jag sessionen och gick över i Driver-läge. Resultat: skriptfel (utskrift i nästa inlägg) 01.jpg Bild 2: Tillbaka i Surveyor la jag om Rib vx307 i högerläge. Nytt försök i Driver. Resultat: inget skriptfel. 02.jpg Detta innebär ju att resultatet av felsökningen också beror på hur växlarna för tillfället är ställda och inte enbart på hur banan byggd och signallerad ![]() Konsekvensen av det blir ju att man måste testa alla kombinationer av växellägen för att utesluta skriptfel. Många testfall blir det... Bifogar felutskrifter i nästa inlägg. Tacksam för hjälp och synpunkter. Magnus |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|