![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Vi vill gärna ha lite sikt runt banan också, att begränsa oss allt för mkt känns inte helt bra. Man kan ju också tänka sig att man släpper en slimmad version av DONJ med färre baseboards senare - något som är svårare att göra åt andra hållet. Exakt vart vi landar är väl ännu inte helt bestämt men varken jag eller björnl har direkt upplevt att vi har prestanda problem när vi kör DONJ. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Det stämmer nog som Spyfrog säger. Jag är också för att plocka bort grejer i efterhand om vi upplever att det blir för tungt.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det låter som ett sunt resonemang. Det viktiga är att man har en strategi hur man vill jobba och vad man vill uppnå. Det avgör byggaren/byggarna.
DONJ är ett intressant äventyr och roligt att följa. Och tack för alla fina objekt ni lägger ut. Dom underlättar för andra strategier. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag har byggt en förkortad version av Donj på 43 km som tar cirka 1,5 timmar att köra. Jag har behållit barnprofilen och bangårdarnas storlekar. Det är sträckorna mellan stationerna som jag har kortat ner. Banan har normalt en bredd på en till två basebords men på några ställen är det tre basebords i bredd. Jag tycker att jag ändock har fått med hur det ser ut runt banan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ser ut som en ny "DONJ-nova" blossat upp här. Nebo, varför inte ta kontakt med spyfrog och bjornl ? Ni kanske kan samarbeta på nåt sätt ?
Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
50fps.jpg
Jag skall kolla över hur brett vi behöver ha runt spåret - fördelen med att ha för mkt är ju att man enkelt kan kasta bort sen. Som det är nu så får jag över 100fps i hyttläge med Mallet lok samt 3 st helt ooptimerade träkolsvagnar på släp. Går jag ur hytten får jag mellan 45-50 fps. 80km/h är för övrigt ganska lätt att nå med Mallet loket... trafikchefen hade fått spatt. Vi samarbetar gärna med Nebo, hör av dig om du är intresserad. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|