![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det värmer alltid
![]() Nu har jag satt Re 4/4 på spåret i Järle (tillfälligt omdöpt till "JODL", som var det mest schweizliknande jag kom på ![]() ![]()
![]() |
#17 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Bara en fundering, angående luftledningen. Någon som vet, om det är samma höjd på luftledningarna i Schweiz, som i Sverige??? Om så inte är fallet, så blir jag nyfiken på, Vad Lennart riktar in sig på, svenskt eller schweizisk höjd. Själv håller och hoppas jag på, att det i såna fall blir schweizisk höjd, då det är ett schweiziskt lok. EDIT: Bara en fix idé, om det nu skulle råka vara två olika höjder. Skulle det kunna gå, att ändra höjden på något sätt via Properties-rutan. Så att man skulle kunna ha en svensk variant och en schweizisk variant med höjden. Om det nu, är någon höjdskillnad på dom olika luftledningarna.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-10-22 klockan 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Njuter till fullo av bild nummer 2: Jodl på rätt plats i livet!
Men sk-tsnyggt jobb LAn! Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
![]() Håller för övrigt med alla föregående talare: Mycket snyggt lok, Lan! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Av någon underlig anledning tänker jag "Märklin när jag ser detta lok. Det är väl ett typiskt sextio eller sjuttiotalslok hos många som liksom jag hade en Märklinbana under den här tiden då det fanns endast ett Svenskt lok att tillgå. Jag hade ett, en av mina kompisar hade ett par. Kul att du reser runt lite med byggandet, nu fattas bara det franska Le Capitol som jag införskaffade senare fast jag inte kunde köra det (det var ett likströmslok) men som köptes för att det var så snyggt.
Stickanw
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Jodl hängdes efter kriget pga krigsbrott. Sök på Jodl på Wikipedia så får ni mera information kring karln.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Veteran
|
![]()
Jodl är ju en slags schweizisk "jojk", det heter väl "joddla" på svenska?
Nån gammal nazist hade jag inte i tankarna ! Citat:
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Nej, det fattade jag väl också men om man söker på Jodl på t.ex. wikipedia så är det just militären Jodl man får upp först. Jag menade inte att antyda något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
är ditsatta. De innersta och yttersta är bara dummies, de mittersta är STL koppel så de fungerar - å andra sidan finns inga schweiziska vagnar som har STL koppel
![]()
![]() |
#25 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Märklinloket har jag haft i 57 år och den funkar än. Fick av min far när jag fyllde tio år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
"Mama mia" eller snarare "Papa mio" då, eftersom han väl stod för kulorna.
Kul att se en bild på det, så såg det säkert ut men jag kommer ihåg det mycket snyggare, men tiden raderar ju det man inte vill minnas ![]()
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... i en X9 hytt, när man lätt kan sätta dit åtminstone rätt fönster och annat. Nu har Re en egen hytt.
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Lika snyggt som vanligt LAn!
![]()
![]() |
#30 |
Medlem
|