|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 266
|
meddelandet kommer upp när jag startar banan när jag ska köra.
Förs funka det bra i början men när jag satt några signaler (Moderna) blev det fel. Inget som påverkar körningen eller signalsystemet bara växlarna. Nåt som jag upptäckte nyligen att man kunde trycka på "K" om man har rule MSL Tpl. Det änder inget om man trycker på "K" efter att ha fått felmeddelandet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 742
|
Vill fortfarande se hur växlarna ser ut, vad det är för typ av växlar, hur de ligger i förhållande till varandra. Namnen används för att koppla ihop två växlar, så att om man växlar den ena så växlas även den andra. Scriptfelet gör att Tpl-rutan inte kan öppnas i driver.
Vilken version av signalsystemet (Auto-Library, Signal-Library...) har du? Kolla versionsnummren i namnen i CM. (3.1x/3.1x.bxx) Testa att ta bort a samt b i slutet av växelnamnen och byta namn på den ena växeln till något annat nummer.
__________________
-k- |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|