![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Det är möjligt att den inte är särskilt bra men jag vill minnas att jag jobbade ganska hårt med den när det begav sig. ![]() .... Mats
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Den var ju kanon på sin tid, när den kom ut och det är väl 7-8 år sedan nu. ![]() Sen att tiden har sprungit ifrån henne, är ju inte så mycket som du kan göra åt.
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
![]() Det jag skrev handlade om den något vårdslösa kommentaren från lan om att config-filen är "något inbyggt". Jag jobbade en hel del med den configen från de data jag hade tillgängliga då. Kanhända att den inte heller hänger med idag, men "något inbyggt" är den definitivt inte. .... Mats
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
tack för att du deltar, utan ditt orginal hade jag aldrig gett mig på Ra. Jag ber om URSÄKT !! för den vårdslösa kommentaren, jag hade förväxlat den med enginesound när jag snabbsvarade på Korvtigers fråga, jag skall vara mer återhållsam i mina snabbsvar framöver. "enginespec <kuid2:60247:51001:1> enginesound <kuid:-1:42003002>" Din enginespec. fungerar alldeles utmärkt!!! Du får absolut inte ta detta som kritik, utan som en miss av mig. Din insats för Trainz är beundransvärd och värdefull men utveckling är väl inte fel?
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
![]() Och min engine-config är säkert inte mycket att ha längre, men den är i alla fall lite bättre än "något inbyggt". ![]() Vill ni göra en ny så ska ni såklart göra det. .... Mats
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
MatsH: Har du även gjort engineconfigs även till D-serien som STW-släppte? Har du använt Emges/MatsS' TEE? För de specsen är rätt bra vill jag minnas. Bra mycket bättre än det inbyggda skräpet i alla fall. Dock så tror jag att de har ett annat felaktig huvudledningstryck, i alla fall annorlunda mot det jag har räknat fram, vilket skall stämma mot verkligheten. Dock vet jag inte om det gör någon större skillnad, annat än för ledningstrycksmätaren.
Har inte testat Ra:ns specs än, så vi får se om vi använder den du gjort eller min nygjorda. Hursom hoppas jag att du inte tar illa upp över att vi ersätter dina prylar. ![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citat:
hade några bromsdata att gå efter så koncentrerade jag mig endast på motorn, dragkraft, acceleration, toppfart och dylikt. Jag har absolut inget emot om ni gör nya saker. Det är så länge sedan jag gjorde dessa så jag kommer inte ens ihåg hur jag gjorde eller var jag hittade uppgifterna. ![]() .... Mats
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|