Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-09-2012, 10:55 AM   #16
Roar H
Medlem
 
Join Date: Apr 2006
Location: Lillestrøm, Norge
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by lukas View Post
Jeg har kjørt Gøteborg - Mølnlycke - Gøteborg og Oslo - Gøteborg - Oslo uten problemer. Ser Gøteborg anderledes ut når jeg kjører aktivitet enn når jeg kjører på explore ?
Her om dagen kjørte jeg Rst 467 fra Oslo etter rute.
I sin tid gikk dette toget utenom Göteborg C, og stoppet på Mölndals Nedre (Centrum) istedenfor.

Rett før jeg kjørte opp på brua tvers over innfartsporene, fikk jeg feilmeldinger på at det manglet SMS-filer.
Og da jeg skulle til å kjøre inn i den lange tunnelen mot Mölndal, forsvant tunnelen og toget fortsatte i løse lufta. Men alt var som det skal i det jeg kjørte ut av tunnelen. Dette var visstnok første gang jeg kjørte her retning sørover, men har kjørt fra Mölnlycke og videre mot Kornsjø uten problemer tidligere.
Jeg har nå reinstallert ruten.
Roar H besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-09-2012, 10:49 PM   #17
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej Totte !
Ok då vet jag det, kör just nu i Open Rails och den hittar inga spårljud alls
vad kan det bero på ? Föräsaten tack Totte för en underbar rutt.


jaj69
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-10-2012, 09:35 PM   #18
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej på nytt en fråga till ang sms filer. När jag ser i mappen där dessa filer finns. Så får jag uppfattnigen att datorn inte vet vilket program det ska använda för att öppna filen. kan det vara därför som Open Rails inte hittar filen ?
jaj69
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-18-2012, 12:52 AM   #19
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej på nytt !
Problemte jag hadde är löst jag fick installera om hela ruten. Så nu
funkar det som den ska göra. Har nyss kört Gbg- Oslo och allt
är helt ok.
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-18-2012, 08:54 AM   #20
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Så bra att det löste sig! Lycka till!
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-24-2012, 11:53 PM   #21
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej på nytt !

Ja det löste sig till slut men nu har jag en liten fundering.
Aktiviteterne som följer med hur gör man för
att installera om ?. När jag installerade rutten så
fick aktiviterna vara efter som jag inte hadde alla fordon just då.
För övrigt så funkar det som de ska .



jaj69
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-26-2012, 11:54 PM   #22
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej !
Nu är problemet löst det var jag som bar mig klantigt åt .





jaj69
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-27-2012, 09:50 PM   #23
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Bra att du kom på det själv! Man lär sig bättre! Självklart är forumet toppenbra, fråga på bara om probbe uppstår.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-30-2012, 04:11 AM   #24
jaj69
Medlem
 
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
Default

Hej !
Ja det är bra när man själv kan erkenna att man klantar sig ,
ja forummet är till stor hjälp när det inte funkar.



jaj69
jaj69 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 10:28 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009