|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 | |
|
Medlem
Join Date: Apr 2006
Location: Lillestrøm, Norge
Posts: 335
|
Quote:
I sin tid gikk dette toget utenom Göteborg C, og stoppet på Mölndals Nedre (Centrum) istedenfor. Rett før jeg kjørte opp på brua tvers over innfartsporene, fikk jeg feilmeldinger på at det manglet SMS-filer. Og da jeg skulle til å kjøre inn i den lange tunnelen mot Mölndal, forsvant tunnelen og toget fortsatte i løse lufta. Men alt var som det skal i det jeg kjørte ut av tunnelen. Dette var visstnok første gang jeg kjørte her retning sørover, men har kjørt fra Mölnlycke og videre mot Kornsjø uten problemer tidligere. Jeg har nå reinstallert ruten. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej Totte !
Ok då vet jag det, kör just nu i Open Rails och den hittar inga spårljud alls vad kan det bero på ? Föräsaten tack Totte för en underbar rutt. ![]() ![]() ![]() ![]() jaj69 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej på nytt en fråga till ang sms filer. När jag ser i mappen där dessa filer finns. Så får jag uppfattnigen att datorn inte vet vilket program det ska använda för att öppna filen. kan det vara därför som Open Rails inte hittar filen ?
![]() ![]() jaj69 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej på nytt !
Problemte jag hadde är löst jag fick installera om hela ruten. Så nu funkar det som den ska göra. Har nyss kört Gbg- Oslo och allt är helt ok. ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Så bra att det löste sig! Lycka till!
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej på nytt !
Ja det löste sig till slut men nu har jag en liten fundering. Aktiviteterne som följer med hur gör man för att installera om ?. När jag installerade rutten så fick aktiviterna vara efter som jag inte hadde alla fordon just då. För övrigt så funkar det som de ska . ![]() ![]() ![]() ![]() jaj69 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej !
Nu är problemet löst det var jag som bar mig klantigt åt . ![]() ![]() ![]() jaj69 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Bra att du kom på det själv! Man lär sig bättre! Självklart är forumet toppenbra, fråga på bara om probbe uppstår.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2008
Location: Malung
Posts: 70
|
Hej !
Ja det är bra när man själv kan erkenna att man klantar sig , ja forummet är till stor hjälp när det inte funkar. ![]() ![]() ![]() jaj69 |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|