![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Söker bilder på Riktningssignalen för växlar och info om hur signalbilderna ser ut. Bifogar bild ur TRI:
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
GUP är stationssignatur som står för Gullmarsplan.
En annan ska, du måste flyta på den röda och den gula lampan. Den Röda ska alltid sitta näst högst upp. Om du vill att utomhus signalen ska vara av äldre modell, så ska den gula skylten vara svart och med stora vita siffror, och ingen stationssignatur som på bilden. (Jag har ingen bättre) Den där riktningssignalen finns bara på Görna linjen och är modern. Jag har bara set den mellan Gullmarsplan och Globen. Den används när man ska bl.a. kör i på Tvärbanan. (Jag måste hitta en bild) Senast redigerad av RobertE den 2012-05-04 klockan 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Tack Robert, kan du vid tillfälle skrapa ihop en lista med alla stationsförkortningar så kan vi göra dom valbara så småningom!
Signalljuset väljer Svenolovs skript, det du ser är bara för test.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Bra bild Robert, det gröna ljuset är nog inte fullt så turkos som jag gjort det, men det är lätt ändrat. De senaste huvudsignalerna får väl gälla som "moderna" då, får se om jag orkar göra några äldre med svartvita nummer nån gång i framtiden, det är ju rätt lätt fixat och påverkar inte skriptningsarbetet alls.
Tack för din hjälp!!!
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... och segraren är "Green eyes in the night".
Bilderna visar dag, natt, helljus, halvljus.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Äntligen så hittade jag en bild med riktningssignalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tack Robert,
men om den är sällsynt så skall vi kanske utelämna den? Det kommer ju att finnas valbara sidotågvägsskyltar på den moderna varianten. En annan sak som du kanske kan kommentera: Jag håller på med ett system för Hållskyltar, Hastighetstavlor och Tilläggsskyltar. På bilderna syns något som skall föreställa förvarningsskylt om hastighetsbegränsning, den ena skall betyda 30 kph om 400 m, den andra 30 kph vid nästa station. Stämmer detta? (den andra bildens perrongsymbol är gjord med Ctrl-194+195+194, vilket är det bästa man kan åstadkomma med en name effect, annars får man ta till texture-replacement).
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|