![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Alla dessa fel beror, för det första, på att före TRS2004 använde man s.k. Progressive Meshes (.pm) till modellerna, alltså mesher med ett slags inbyggd LOD. Dessa belastade den tidens datorer hårt och man införde fr.o.m. TRS2004 sk. Indexed Meshes (.im) och samtidigt infördes LOD-systemet som skonade den tidens datorer.
Den andra saken var att Trainz då stödde det s.k. .texture-formatet som var ett sätt att skydda tga-texturerna från insyn. Om man vill använda några av dessa assets i "Native Mode" kan man använda PEV-softs program PM2IM och Images2TGA för att göra dem körbara i Native Mode. Dessa program stödjs numera av N3V, antagligen pga att de inte själva vill ägna tid åt att utföra detta på tusentals assets? Det är konstruktörernas jobb att se till att deras alster är "up to date". Nu är det tyvärr så att t.ex. STW har saligen insomnat så dom gör inga ändringar men några av oss har fått tillstånd att uppdatera en del av deras materiel. Jag vet att Ekan gjort en del uppdateringar som väl finns i Downloadtråden i detta forum. * Annars får man göra som Korvtiger föreslår, köra med Compatibility Mode. * efter ett grävande som ett tryffelsvin i Download hittade jag dessa, djupt ned på sidan 16: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26241
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-02-13 klockan 08:57. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|