![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kan det vara staget på skorstenen som är den fjärde detaljen?
![]() |
![]() |
#17 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Räkna kunde jag ju inte, så det vart ju fem saker. Det var skorstenen tänkte jag på, för staget hade jag också glömt bort.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Först vill jag säga att jag tycker det här med sammarbete är en jättebra idé - eftersom Trainz är en så liten hobby i Sverige så tror jag det är det bästa sättet att få fram bra svenskt materiel.
Jag får dock följande missing dependencys när jag laddar ner CDPn som heter "GSJ Z43 Ökenråttan sway.cpd": <kuid:191567:1066> <kuid:191567:1066> Jag antar att jag missat något som Lan brukar ha med men vad? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Så, nu har jag monterat upp Z43 modellen på arbetsbordet, är det något i mappningen ni tycker att jag skall göra annorlunda eller skall jag köra på samma sätt som med den modernare varianten?
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Men det kunde ha blivit om inte Öresundsvarvet i Landskrona bjudit så skamligt högt som 30 000 kr år 1965 för gamla "Ökenråttan", å andra sidan överlevde Landskronavarvet den stora varvsdöden och därför finns (fanns?) gamla "Ökenråttan" kvar!
![]() |
#24 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När jag lägger ögonen på det loket kan jag inte annat än att tänka på Z63 loken och Nohabs växellok.
Snygg modell förövrigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det visade sig att vi var lite för många kockar inblandade i samma soppa, så vi har beslutat följande:
Bear och Bengan tar hand om utvecklingen av SJ Z43 generationerna 1, 2 och 3 och undertecknad ägnar sig uteslutande åt GSJs "Ökenråtta" och dess vidare öden i fantasi och verklighet. Samarbetet har gått bra och kommer säkert att fortsätta men ett problem för mig har varit att Bears mesher uppför sig elakt och trilskas när jag importerar dom till Max. Meshstrukturen blir korrupt och smoothing och annat vägrar fungera. Jag har gjort nya mesher till hytt, motorhuvstoppar, luckor, dörrar m.m. som då uppför sig normalt i Max. Några smakprov på dagens arbete bifogas: (GSJ Ökenråtta, blivande Öresundsvarvets lokomotor samt några udda fantasifoster blir väl mitt bidrag till Lokomotorflottan, GSJs lokomotor var ju ändå en udda fågel och liknade bara marginellt SJs Z43or) Det jag tillverkar kommer att laddas upp till en ny tråd i download, GSJ Lokomotor..., och hållas helt skild från Bears Z43-trådar.
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Oj det ser ruskigt bra ut lan, trevligt med lite samarbeten också!
![]()
![]() |
#27 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Eller menar du Gmax? Jag och björnl har försökt byta filer mellan Truespace och Gmax och Blender och Gmax. Gmax vägrar i båda fallen att öppna 3DS filen - min gissning är att Gmax är väldigt petigt..... Truespace och Blender kan t.ex. byta filer i 3DS format mellan varandra utan problem alls.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Hade för mig att någon av dessa skapelser hade fastnat på näthinnan med bra ljudmaterial. Nu kanske ljudet till dessa skönheter redan är fixat å klart men länkar väl ändå det jag hittade tillbaka till i fall det kan komma till användning.
http://www.youtube.com/watch?v=z5p21k7yUJA http://www.youtube.com/watch?v=BYhwqfG9Rzs http://www.youtube.com/watch?v=q2fYEJdrWPA Mycket trevligt projekt att följa och läckra skapelser av er allihop! ![]() ![]()
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Så, då har man fått till någon form av UV-mappning på generation 1 lokomotorn och påbörjat det första steget i textureringen, att projecera Bengas foton på 3d meshen. Kul att se ett levande lok växa fram ifrån de platta fotona. Men fortfarande återstår en del mappningsfix och en massa arbete i ritprogrammet innan allt är färdigt.
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Det är föresten ingen som sitter på bra bilder av fronten på en liknande lokomotor som jag kan använda och bygga texturer ifrån, den här var tyvärr parkerad mot stallportarna när Bengan var vid järnvägsmuieum och fotade.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|