|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Vetitusan hur detta skulle gå till rent modelleringsmässigt av tråden som är tämligen begränsat av hur loftade objekt fungerar. Däremot är det nog fullt möjligt att skapa en ny kontaktledning som i vilket fall passar bättre i utliggarna dock med problemet att troligtvis inte går att få till kedjekurvan på bärtråden så att det blir praktiskt användbart.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
Hej! finndet någon bättre beskrivning på swedish catenarys hur dom olika delarna passar ihop jag får det inte riktig å passa ihop
gubben50 ---------- John |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
|
SAD har ju gjort en ledning med bärlina. (Bilderna nedan). Kan man använda dem i den svenska trackrule-en?
![]() ![]() (Största avstånd på just dessa är dock 55 meter). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
|
SAD cat-wire 55m (Finns också i 45m,50m). Ligger under Misc.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
Hej! jag har provat olika track rule ska man använda swedish catenarys?
Jag har kommit fram till att man ska använda hagesiege yard trackrule, då fungerar det. men med svensk track rule blir dubbelspåret för brett. Jag kan ha fel, kan någon isåfall tala om vad man ska använda gubben50 John |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|